R-Type Final - opis gry
R-Type Final to scrollowana strzelanka (tzw. shmup) wyprodukowana przez japońskie studio Irem i wydana w Europie przez Metro3D. Tytuł ukazał się tylko na PlayStation 2 i według wstępnych założeń miał być ostatnią odsłoną serii.
Akcja gry rozgrywa się kilka lat po tzw. Operation Last Dance, przedsięwzięciu, które miało raz na zawsze wytrzebić kosmitów z imperium Bydo, odwiecznych wrogów ludzkości. Jak nietrudno się domyślić, nie wszystko w tym planie wypaliło. Gracz wciela się w pilota, który na początku zostaje wysłany by zbadać, co znajduje się w rozbitej kosmicznej kolonii. Odpowiedzi nie trudno się domyślić.
R-Type Final obraca się wokół motywu poszukiwań prawdy o Bydo. Po każdym poziomie otrzymujemy garść informacji, które mają poszerzać naszą wiedzę o przeciwniku. Rozgrywka jest standardowa jak na shmupa - brniemy w jedną stronę likwidując hurtowe ilości przeciwników, a na końcu poziomu mamy do czynienia z bossem o znaczących gabarytach. Co ciekawe, w zależności od stopnia trudności zmienia się level design oraz wielkość przeciwników. Patent ten zwiększa różnorodność i zachęca do ponownego przechodzenia kampanii.
Ilość contentu jest znaczna. W grze Irem pojawia się wielka ilość broni oraz power-upów, dzięki którym możemy zwiększać potencjał bojowy naszego statku. Mamy tu także do czynienia z ciekawym rozwiązaniem pozwalającym absorbować mniejsze pociski nieprzyjaciół. Jeśli zgarniemy ich odpowiednią ilość, będziemy mogli odpalić dewastujący atak specjalny.
To nie wszystko. Twórcy dodali również zawrotną liczbę statków - w R-Type Final jest ich ponad sto. Część to pojazdy pojawiające się w poprzednich częściach serii, czyli swoisty ukłon w stronę fanów, część jest natomiast zupełnie nowa. Ciekawe jest to, że encyklopedia gry zintegrowana jest z zegarem konsoli. Otóż data odblokowania dostępu do maszyny zmienia informację, kiedy została ona wprowadzona do użytku w uniwersum R-Type.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych