Remember Me - opis gry
Remember Me to przygodowa gra akcji widziana z perspektywy trzeciej osoby. Jest to również pierwsza produkcja francuskiego studia Dontnod Entertainment, wydana przez firmę Capcom.
Gra początkowo funckjonowała pod nazwą Adrift. Tytuł osadzony zostal w realiach Neo-Paryża 2084 roku, przedstawiając utopijną wizję świata czerpiącą garściami z modnego w ostatnich latach cyberpunku. Na początku XXI wieku serwisy społecznościowe skupiły wokół siebie ogromne rzesze ludzi, jednak w miarę upływu kolejnych lat ludzkość zapragnęła czegoś więcej. I dostała to. Rozwijająca się technologia pozwoliła na stworzenie specjalnych wszczepów montowanych w mózgu (Sensen), dzięki którym można dzielić się własnymi wspomnieniami, bądź je usuwać. Oczywiście nic za darmo, a kontrolę nad systemem, przepływem informacji i handlem wspomnieniami sprawuje megakorporacja Memorize, która niejedno ma już na sumieniu. A skoro jest monopolista o dyktatorskich zapędach, nie może też zabraknąć ruchu oporu, czyli tzw Errorystów.
Tym sposobem dochodzimy do Nilin, głównej bohaterki gry, nazywanej "łowczynią wspomnień", gdyż potrafi grzebać w ludzkich umysłach. Niestety, w wyniku niewyjaśnionych okoliczności jej pamięć również zostaje "wyczyszczona", a gracz ma za zadanie odzyskać jej tożsamość i dowiedzieć się kto za tym wszystkim stoi. Nilin współpracuje z rebeliantami, nie dziwi więc fakt, że jedną z jej pierwszych misji jest ucieczka z więzienia położonego w Bastylii. Całość klimatem przypomina mocno Deus Ex: Bunt Ludzkości, choć rozgrywka to nieco inna para kaloszy. Bohaterka potrafi się wspinać, przemierzając kolejne dzielnice Paryża zarówno uliczkami, jak i po dachach budynków, jednak kolejne poziomy charakteryzują się bardzo liniową strukturą.
Nasza heroina jest zwinna jak łasiczka, więc walki z przeciwnikami wypełnione są efektownymi unikami, kontrami i combosami, które z kolei nasuwają skojarzenia z systemem walki zastosowanym w Batman: Arkham City. Toczenie bojów opiera się na klepaniu trzech przycisków. Jeden odpowiada za uniki – ułatwienie stanowi fakt, że w momencie wrogiego ataku nad przeciwnikiem wyświetla się specjalny symbol. Pozostałe dwa to po prostu ciosy, aby jednak nie popaść w kompletną monotonię do naszej dyspozycji oddano menu kombinacji. Możemy w nim dopasowywać presseny, czyli ciosy przydzielone do kilku kategorii (mocy, regeneracji zdrowia, odnawiania i łańcuchowe) tworząc własne łańcuchy ciosów. W ramach rozwoju postaci możemy też korzystać z superataków (po naładowaniu odpowiedniego wskaźnika) siejących niezłe spustoszenie i ułatwiających starcia (kamuflaż, przekabacenie wroga na naszą stronę czy swoista furia). Kolejnym ważnym składnikiem rozgrywki są mnemembrany. Po zdobyciu informacji z czyjejś pamięci, w specjalnych punktach możemy śledzić poczynania danej postaci odkrywając w ten sposób drogę do celu. W kilku miejscach przyjdzie Wam również skradać się w celu uniknięcia latających wieżyczek lub min, a także grzebać w pamięci ofiar zmieniając bieg wydarzeń w ich mózgu. W trakcie krucjaty o odzyskanie "swojego ja" staną nam na drodze wszelkiego rodzaju roboty, cyborgi, a nawet śmigłowiec.
Komentarze (70)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych