Scribblenauts Unlimited - opis gry
Scribblenauts Unlimited jest grą logiczną stworzoną przez amerykańskie studio 5th Cell i wydaną przez Nintendo w listopadzie 2012 roku na konsolę Wii U oraz komputery osobiste. Unlimited jest trzecią z kolei częścią Scribblenauts. Poprzednie dwie ukazały się na przenośną konsolę DS. Gra w 2015 roku trafiła na urządzenia mobilne.
Głównym bohaterem Scribblenauts Unlimited jest mały Maxwell, którego posiadacze DS-a powinni znać z poprzednich odsłon: Scribblenauts oraz Scribblenauts Unlimited. Fabuła w Unlimited właściwie nie istnieje, ponieważ Scribblenauts to platformówka, w której każdy poziom oznacza inne, niepowiązane z resztą leveli zadanie. Te deweloper podzielił na dwa typy: action oraz puzzle. Pierwszy rodzaj to poziomy typowo platformowe, w których gracz musi znaleźć sposób, by dostać się do gwiazdki, która najczęściej znajduje się na drugim końcu planszy. Znacznie ciekawszym jest drugi typ, w którym musimy rozwiązać jakąś zagadkę, by w zamian pojawiła się wspomniana już gwiazdka, będąca przepustką do ukończenia danego poziomu.
Aby cokolwiek zdziałać w grze 5th Cell, należy użyć swojej wyobraźni i każdy przedmiot mogący pomóc w ukończeniu zadania, jaki nam przyjdzie do głowy, wpisać do gry, aby pojawił się na ekranie. Wedle zapewnień autorów słownik Scribblenauts Unlimited zawiera ponad kilkadziesiąt tysięcy wyrazów, jest to jednak bardzo trudne do sprawdzenia, ponieważ gracz nie byłby w stanie użyć w grze wszystkich możliwych słów. W tej pozycji zawarto ogromną liczbę plansz. Miejscówki różnią się, poza oczywistą zmianą środowiska, także rodzajem zadań. Na ten przykład w ogrodzie gracz będzie musiał pomóc drwalowi rąbać drzewo, w średniowiecznej scenerii zaś doprowadzić bezpiecznie króla do jego zamku. W międzyczasie można porozmawiać z NPC, jak również skorzystać z maszyn arcade.
Dwie wcześniejsze odsłony Scribblenauts ukazały się na konsolę DS, której możliwości graficzne nie były najwyższe. Wraz z debiutem na Wii U, Unlimited otrzymało ładną prezencję, ciesząc oko kolorową i „miękką” oprawą. Gra działa na autorskim silniku 5th Cell o nazwie Objectnaut, doczekała się również portu na Nintendo 3DS.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych