Shin Megami Tensei: Persona - opis gry
Shin Megami Tensei Persona to japońska gra RPG typu dungeon crawler wydana i wyprodukowana przez Atlus na PlayStation Portable w 2009 roku (w Europie tylko w dystrybucji cyfrowej). Pierwotnie tytuł ukazał się na pierwszym PlayStation jako Revelations: Persona i stanowił odprysk serii Shin Megami Tensei.
Gra pozwala nam się wcielić w grupę młodych ludzi, którzy do walki -- oprócz zwykłych broni -- wykorzystują tzw. Persony, odbicie ich osobowości będące również źródłem magicznych mocy, powszechnie występujących w grach reprezentujących gatunek.
Ich przygoda zaczyna się pewnego dnia od udziału w dziwnej zabawie. W pewnym momencie wszyscy tracą przytomność i objawia im się tajemniczy jegomość imieniem Philemon. Dzięki niemu zyskują możliwość przyzywania tytułowych Person. Nieciekawie robi się jednak po wizycie w szpitalu u przyjaciółki. Zaraz po tym miasto ulega dziwacznej metamorfozie, a po ulicach kręcą się demony. Na pierwszy rzut oka za cały ten bajzel odpowiada korporacja Sebec, ale czy na pewno wszystko da się tak łatwo wytłumaczyć? Niezupełnie.
Po świecie gry gracz porusza się na dwa sposoby. Do dyspozycji ma mapę miasta widzianą z lotu ptaka, na której zaznacza miejsce w które chce się udać. Dungeony przemierza z kolei używając perspektywy pierwszoosobowej, czyli robi to w stylu głównych odsłon Shin Megami Tensei. Dodajmy, iż to rozwiązanie zastosowano w Personie pierwszy i ostatni raz.
Walka toczy się natomiast w bardziej tradycyjnym stylu, to znaczy widzimy wszystkich jej uczestników. Bohaterowie (maksymalnie pięciu) i ich oponenci zajmują pola, które decydują o zasięgu ataków. Starcia odbywają się w systemie turowym z losowo napotkanymi przeciwnikami.
Bardzo ważną częścią rozgrywki są negocjacje z demonami, z których dobrej woli możemy niekiedy skorzystać. Istnieje kilka sposobów komunikacji: rozmówcę można obrazić, pochwalić lub zaśpiewać coś dla niego. Jeśli poruszymy jego czułe struny trzykrotnie, coś się wydarzy. Demon ucieknie, zaatakuje tudzież podaruje nam prezent. Wszystko zależy od tego, jakie emocje w nim obudzimy, a wpływ na to mogą mieć fazy księżyca. Komunikacja z demonami jest niezbędna, by rozwijać potencjał bojowy. Bez kart zdobywanych tylko w ten sposób nie będziemy mogli przeprowadzać fuzji Person.
Persona otrzymała pozytywne oceny, dając początek sztandarowej serii (wewnątrz serii), która dziś jest asem w rękawie Atlusa. Chwalono zwłaszcza przeniesienie akcji we współczesność, co było oryginalnym podejściem jeśli chodzi o (j)RPG. Do wydanej po latach wersji na PSP dodano nowe cut-scenki, poziomy trudności i zmieniono interfejs. Aranżacji doczekała się także ścieżka dźwiękowa.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych