Shogun: Total War - opis gry
Shogun: Total War to strategia wyprodukowana przez The Creative Assembly (obecnie Creative Assembly) i wydana przez Electronic Arts 13 czerwca 2000 roku na świecie i 16 czerwca w Europie wyłącznie na Windowsa (PC). Na terenie Polski, dzięki IM Group, produkcja pojawiła się 13 lipca 2000 roku. Dzięki SEGA, odświeżona wersja 25 czerwca 2015 roku udostępniona została poprzez Steam.
Produkcja pod względem mechaniki rozgrywki jest mieszanką strategii turowej oraz czasu rzeczywistego. W trybie turowym poruszamy się po mapie, rozwijamy miasta, w trybie czasu rzeczywistego walczymy na różnorodnych arenach z przeciwnikiem. Podobnie jak w większości strategii, zarówno czynnik militarny jak i ekonomiczno-społeczny jest istotny i o żadnym z nich nie wolno zapomnieć. Produkcja pozwala przetestować tą mechanikę w rozgrywce sieciowej do 8 osób, bitwach opartych o wymysł gracza lub historyczne starcia albo kampanii.
W ramach kampanii opowiedziana jest historia feudalnej Japonii XVI wieku (okres Sengoku), która jest krajem rozdartym przez różnego rodzaju konflikty między klanami. Gracz wciela się w przywódcę jednego z siedmiu dostępnych klanów (Shimazu, Mōri, Oda, Imagawa, Takeda, Hōjō albo Uesugi) i stara się podbić cały obszar, otrzymując tym samym tytuł szoguna. Poza klanami gracz prawdopodobnie będzie walczył także z buntownikami albo roninami.
Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem ze strony społeczności, a średnie ocen wahały się w okolicach 85 procent. Najczęściej chwalono grafikę, klimat oraz rozbudowaną mechanikę rozgrywki. Produkcja sprzedała się na tyle dobrze, że seria była kontynuowana, a w 2001 roku otrzymała dodatek zatytułowany The Mongol Invasion.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych