Silent Hill: Downpour - opis gry
Silent Hill: Downpour to survival horror stworzony przez czeskie studio deweloperskie Vatra Games i wydany przez Konami na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360 w 2012 roku. Downpour jest ósmą już odsłoną Silent Hill i czwartą, za którą odpowiada zachodni deweloper.
Głównym bohaterem Downpour jest więzień Murphy Pendleton, który w pierwszej scenie gry zawiera umowę ze strażnikiem, zyskując dostęp do mężczyzny imieniem Pat Napier, którego zabija w więziennej toalecie. Następnie Murphy zostaje przeniesiony do innego zakładu penitencjarnego, a przewozu więźnia dogląda oficer Anne Cunningham. Autobus transportujący protagonistę ulega wypadkowi, a Murphy budzi się w zamglonym lesie i kiedy rusza przed siebie, staje przed nim Anne. Kobieta popełnia jednak błąd i spada w przepaść. Murphy odnajduje dróżkę prowadzącą do miasteczka Silent Hill, które wydaje się opuszczone, a jedynym człowiekiem, jakiego spotyka, jest listonosz Howard Blackwood. Poszukując nowych ciuchów, a następnie wyjścia z miasta, Pendleton zostaje przeniesiony do świata alternatywnego, w którym musi uciekać przed goniącą go czarną masą, a także uporać się z atakującymi go kreaturami. Czy Murphy naprawdę trafił do Silent Hill przypadkiem?
Rozgrywka w produkcji Vatra Games opiera się na eksploracji miasteczka Silent Hill, w czasie której gracz rozwiązuje zagadki logiczne, sekwencjach ucieczki w świecie alternatywnym oraz walce z groteskowymi kreaturami. Po raz pierwszy w serii twórcy pozwolili graczom zajrzeć do większości pomieszczeń, rezygnując z „drzwi zamkniętych od drugiej strony”, z których słynęła seria. Oprócz głównego wątku fabularnego, w grze występuje duża liczba misji pobocznych, których wykonywanie może zaowocować otrzymaniem jakiegoś przydatnego fantu lub broni. Do walki służą Murphy’emu przedmioty codziennego użytku, które porozrzucane są na teranie całego miasteczka. Bohater potrafi wyprowadzić słaby i silny cios, jak również wyblokować atak przeciwnika, jednak najlepiej w takich przypadkach sprawdza się ucieczka. Istotną rolę podczas rozgrywki odgrywa woda, która determinuje przemianę świata w jego alternatywną, piekielną wersję.
Gra działa na silniku Unreal Engine 3, jednak twórcy kompletnie nie poradzili sobie z tym narzędziem, oddając nam brzydką wizualnie produkcję. Wysoki poziom prezentuje za to ścieżka dźwiękowa, za którą po raz pierwszy w historii serii nie opowiada Akira Yamaoka, lecz Amerykanin Daniel Licht.
Komentarze (38)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych