Sonic Generations - opis gry
Sonic Generations jest grą platformową z serii Sonic wyprodukowaną przez japońskie studio Sonic Team i wydaną przez firmę Sega w listopadzie 2011 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Powstała również wersja Generations na przenośną konsolę 3DS, różni się jednak ona znacznie od „dużego” Sonic Generations, a deweloperem jest Dimps.
Najnowsza produkcja Sonic Team to na dobrą sprawę nie tyle nowa gra, co podsumowanie całego dotychczasowego dorobku serii. Po naciśnięciu przycisku „Start” fani serii powinni poczuć się jak w domu. Łatwo to zauważyć na przykładzie poziomów gry, bowiem niektóre z nich żywcem wycięto z poprzednich odsłon cyklu, jedynie odrobinę je upiększając. Pozostałe levele, całkowicie nowe, zrealizowano w sposób bardzo sensowny i przemyślany. Gracz często może je przejść po kilka razy, czyniąc to na różne sposoby, głównie za sprawą porozmieszczanych tu i ówdzie skrótów oraz alternatywnych ścieżek. Design jak i architektura poziomów również budzą uznanie, twórcy niewątpliwie wywiązali się z tego zadania bez żadnych zastrzeżeń. Wartym zauważenia jest to, iż poszczególne misje w grze możemy rozegrać w dwu-, jak i w trójwymiarze.
W Sonic Generations nie uświadczymy żadnych nowych pomysłów czy rozwiązań, wszystko już widzieliśmy w poprzednich produkcjach z udziałem Sonica. Autorzy nie przewidzieli również ułatwień czy usprawnień, można więc zapomnieć o taryfie ulgowej dla niedzielnych graczy. Sonic porusza się z ponaddźwiękową szybkością po planszach, gdzie tylko wyobraźnia była jedynym ograniczeniem twórców. Rozgrywka jest przez to niezwykle dynamiczna i wymaga od gracza ciągłego skupienia. Wystarczy moment zawahania czy nieuwagi, aby protagonista stracił życie. System zdecydowanie zachęca do poprawiania wyników uzyskanych w poszczególnych etapach, gdyż jest masa zawartości, którą dzięki temu można odblokować.
Oprawa graficzna w Sonic Generations prezentuje nierówny poziom. Niektóre etapy potrafią zachwycić swoim urokiem, a inne wręcz przeciwnie - są kanciaste i ubogie w detale. Na plus należy zaliczyć design leveli oraz płynną animację. Nad ścieżką dźwiękową pracowało tym razem aż dziewięciu kompozytorów.
Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych