Stella Deus: The Gate of Eternity - opis gry
Stella Deus: The Gate of Eternity to strategia turowa wyprodukowana przez Atlus i wydana w Europie przez 505 Games. Tytuł ukazał się tylko na PlayStation 2. Przy scenariuszu gry udzielał się Ryo Mizuno, autor m.in. Record of Lodoss War.
Fabuła - Stella Deus: The Gate of Eternity
Akcja toczy się w powoli dogorywającym świecie. Większą jego część pochłania zatruwająca wszystko mgła, która stopniowo zbliża się do nielicznych, chwilowo bezpiecznych siedlisk ludzkości. Głównym wątkiem fabuły Stella Deus jest konflikt między dwiema dominującymi siłami. Pierwsza motywowana jest religijnie, uważając, że mgła to kara, a ludzie powinni się jej poddać. Druga grupa uważa oczywiście inaczej i do oczyszczenia świata zamierza wykorzystać tajemniczą strukturę zwaną “wrotami wieczności”. Główny bohater, Spero, pewnego dnia znajdzie się w samym centrum tego sporu.
Rozgrywka - Stella Deus: The Gate of Eternity
Stella Deus to pod względem rozgrywki strategia turowa przywodząca na myśl inne klasyki gatunku. Po świecie poruszamy się tutaj wybierając lokację na mapie. Odwiedzać możemy miasta, gdzie da się uzupełnić zapasy przedmiotów i nabyć nowe bronie, obozy, w których przygotowujemy podopiecznych do kolejnych bitew, oraz specjalny dungeon (Catacomb of Trials) pozwalający gromadzić doświadczenie i zdobywać skarby wszelkiej maści. Wraz z postępami otwiera się w nim dostęp do nowych pomieszczeń.
Bitwy rozgrywają się na planszach pokrytych szachownicą. Podczas zmagań możemy korzystać z charakterystyki terenu (przeciwnicy też mogą to oczywiście robić), np. umieścić łucznika gdzieś wyżej, by zwiększyć jego celność. Każda z występujących tutaj postaci posiada swoją unikalną profesję, której potencjał bojowy z czasem wzrasta dzięki zdobycznym punktom doświadczenia (otrzymujemy je po wykonaniu czynności). Podopiecznym można wyekwipować trzy rodzaje skillów: Action, Support (zdolności pasywne) i Zone (zdolności pasywne wpływające na postać posiadającą dany skill i jej towarzyszy ustawionych na określonym obszarze).
Użycie umiejętności regulują punkty AP, których na początku każdej bitwy mamy 100.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych