Stormrise - opis gry
Stormrise jest strategią czasu rzeczywistego, która została stworzona przez ekipę Creative Assembly. Twórcy mają na swoim koncie nie tylko PC-tową serię Total War, lecz także Spartan: Total Warrior oraz Viking: Battle For Asgard, zatem nie jest to ich pierwsze spotkanie z konsolami. Gra została wydana w 2009 roku na PC, PlayStation 3 i Xboxa 360.
Gracze trafiają tu do postapokaliptycznego świata zamieszkiwanego przez dwie ludzkie cywilizacje. Podczas gdy Echelon szansy na rozwój upatrują w postępie technologicznym, Sai to typowo plemienny lud, którego członkowie postanowili żyć zgodnie z naturą (co odbiło się nie tylko na ich sposobie życia, lecz również na wyglądzie). Gracz może przejąć kontrolę nad obiema nacjami i poprowadzić je w kierunku zwycięstwa i ostatecznego zapanowania nad znanym im światem.
Zważywszy na fakt, że sterowanie w strategiach czasu rzeczywistego zazwyczaj nie jest dostosowane do specyfiki pada, twórcy postanowili zaimplementować w Stormrise kilka nowatorskich rozwiązań. Akcję obserwujemy bowiem z perspektywy znajdujących się na placu boju żołnierzy, dzięki czemu poszczególne jednostki możemy rozmieszczać nie tylko w poziomie, lecz także w pionie. Zrezygnowano również z charakterystycznego dla innych gier tego typu kursora, dzięki czemu pomiędzy konkretnymi jednostkami i oddziałami możemy przełączać się "w locie", nie odrywając wzroku od sytuacji na polu bitwy. Do naszej dyspozycji oddano nie tylko kilka rodzajów żołnierzy, którzy różnią się między sobą umiejętnościami, przeznaczeniem i wyposażeniem, lecz także rozmaite pojazdy, jakie są w stanie zapewnić przewagę na polu walki.
Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza, możemy bawić się ze z innymi zarówno na podzielonym ekranie, jak i w sieciowym trybie multiplayer. W jednej potyczce może uczestniczyć maksymalnie ośmiu graczy, a przypadku zrezygnowania zabawy przez któregoś z nich, kontrolę nad armią przejmuje Sztuczna Inteligencja.
Pomimo zaimplementowania wielu niespotykanych dotąd w strategiach czasu rzeczywistego rozwiązań, gra spotkała się z bardzo chłodną reakcją ze strony graczy i recenzentów. Jako główną wadę wymieniano przede wszystkim chaos panujący na polu bitwy, spowodowany głównie przez mało intuicyjny system sterowania.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych