Sudeki

Sudeki

7,2
24 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.4
XBOX 7.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Black Rock Studio
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
30 godzin
Premiery
Świat:
14.07.2004
Europa:
24.08.2004
Producent:
Black Rock Studio
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
30 godzin
Premiery
Świat:
14.07.2004
Europa:
24.08.2004

Sudeki - opis gry

Sudeki to RPG akcji przeznaczone na Xboksa. Tytuł stworzony przez Climax Group pojawił się na rynku w 2005 roku. Wydawcą zostało Microsoft Game Studios.

Sudeki opowiada o grupie bohaterów, którzy zostają wplątani w konflikt dwóch światów - Light oraz Dark. Imperium Światła wysyła drużynę gracza na misję w celu znalezieniu kryształów, które mają pomóc w walce ze światem Mroku. Szybko okazuje się jednak, że włodarze Imperium nie są tak cnotliwi, jak się wydawało na pierwszy rzut oka. Lojalność protagonistów Sudeki zostanie wystawiona na próbę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gameplay w Sudeki przebiega w czasie rzeczywistym; gracz kontroluje tylko jednego zawodnika, jak chociażby w serii ""Tales of" od Namco Bandai. System potyczek bazuje na wyprowadzaniu skomplikowanych combosów. Liczy się w tym miejscu głównie dobry timing i refleks gracza. Pod tym względem Sudeki może się kojarzyć z bijatykami. Poza bataliami gra działa jak przeciętny role-play. Bohaterowie zwiedzają nowe lokacje, zbierają poukrywane w nich przedmioty, rozmawiają z NPC-ami itd. W grze można podjąć się wykonania opcjonalnych misji, które najczęściej sprowadzają się do przyniesienia określonych przedmiotów wybranym postaciom.

Recenzenci docenili duże rozmiary świata w Sudeki. Niestety pokaźne lokacje nie poszły w parze z długością zabawy - wg dziennikarzy tytuł można zaliczyć w ok. 20 godzin. Kiepsko tytuł wypada również pod względem replayability - brakuje trybu New Game+ czy jakichś funkcji, które odblokowałyby się po jednokrotnym zaliczeniu przygody. Sudeki było chwalone za niezły scenariusz, który łączy elementy poważne z humorystycznymi, a także za oprawę audiowizualną. Niektórzy recenzenci wskazywali jednak na niedopatrzenia w zakresie pracy wirtualnej kamery, która nigdy nie ustawia się we właściwy sposób za plecami bohatera. Wskazywano również na fakt, że Sudeki stanowi kalkę japońskich RPG-ów - nie tylko pod względem fabularnym, ale i graficznym (projekty głównych bohaterów).

 

Sudeki miało w pierwotnych założeniach nosić podtytuł "Symphony of Light". Deweloperzy zrezygnowali jednak z niego, w związku ze zbytnim podobieństwem nazwy do Castlevania: Symphony of the Night.

Wideo - Sudeki

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper