Super Street Fighter IV Arcade Edition - opis gry
Super Street Fighter IV Arcade Edition jest bijatyką stworzoną przez Capcom we współpracy ze studiem Dimps, wydaną przez japońską firmę pod koniec 2010 roku na automaty, która na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 pojawiła się w połowie 2011. SSF IV - Arcade Edition jest już trzecią i ostatnią edycją oryginalnego Street Fighter IV z 2008 roku.
Fabuła Super Street Fighter IV Arcade Edition jest oczywiście identyczna, jak w poprzednich wersjach, stanowiąc interquel między „dwójką” a „trójką” i rozpoczyna się kilka miesięcy po wydarzeniach ze Street Fighter II. Po tym jak M. Bison zdołał przeżyć morderczy pojedynek z Akumą, korporacja S.I.N. organizuje kolejny turniej mistrzów sztuk walki w celu wyselekcjonowania najsilniejszych wojowników na Ziemi, którzy mają się przysłużyć do zakończenia projektu BLECE. Każdy z wojowników ma swój własny powód, aby wziąć udział w turnieju, ale S.I.N.'owi najbardziej zależy na Ryu, którego potężna technika Satsui no Hadō, według organizacji, jest ostatnim brakującym elementem potrzebnym do ukończenia tajemniczego BLECE.
SSF IV Arcade Edition to bijatyka 2D, gdzie środowisko i postacie zostały stworzone w 3D. Twórcy zdecydowali się wyeliminować znaną ze Street Fighter III możliwość parowania ataków oponentów, wprowadzając na to miejsce tzw. revenge system. Działa on na tej zasadzie, iż w trakcie przyjmowania ciosów przeciwnika ładuje się specjalny pasek, który podzielony został na dwie części. Kiedy pasek zostanie wypełniony dostateczną porcją energii, przed graczem otwiera się możliwość wykonania mocarnego ataku o nazwie Ultra Combo. System walki w SSF IV jest bardzo złożony, a do drużyny trzydziestu pięciu zawodników znanych z Super Street Fighter IV twórcy dodali czterech wojowników - bliźniaków znających kung-fu, Yuna i Yanga, Oni oraz Evil Ryu. Deweloper lepiej zbalansował dostępnych wcześniej fighterów, rozbudował tryb powtórek z pojedynków online oraz dodał nowe ikonki/tytuły do zdobycia.
Grafika w Arcade Edition w porównaniu do wcześniejszych wersji SF IV nie uległa zmianom, wciąż ciesząc oczy fantastyczną animacją i żywą kolorystyką szczegółowo wykonanych wojowników i miejscówek w technice cel-shading. Gracze tradycyjnie już mogą wybrać pomiędzy japońskim i angielskim dubbingiem, w jakim przemawiają postacie.
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych