Sword of the Samurai - opis gry
Sword of the Samurai to bijatyka z elementami RPG-a wyprodukowana przez studio Genki i wydana w Europie przez Ubisoft z myślą o PlayStation 2. Gra, pomimo zmienionego tytułu, była bezpośrednią kontynuacją Kengo: Master of Bushido.
Sword of the Samurai zasadniczo jest bijatyką, ale lepszym określeniem byłaby “gra walki” lub coś w ten deseń, bowiem nie mamy tu do czynienia z typowym dla gatunku mordobiciem. Rozgrywkę zaczynamy od stworzenia własnej postaci, która następnie podróżuje po Japonii celem zdobycia tytułu najlepszego szermierza. W tym celu musi wygrać turniej organizowany przez szoguna, jednak do tego droga daleka.
Przez znaczną część gry doskonalimy nasze umiejętności, ponieważ z początku są bardzo surowiutkie. Żeby je podnieść, musimy angażować się w starcia z napotykanymi wojownikami. Niektóre mogą ‘towarzyskie’, inne toczą się na śmierć i życie. Wygrana pozwoli nam przejąć techniki pokonanego oponenta. Im w więcej czynności się zaangażujemy (pojedynki, zadania poboczne), tym więcej będzie potrafił nasz podopieczny. Co więcej, polepszą się również jego parametry.
Liczba umiejętności dostępnych w grze jest bardzo duża. Do dyspozycji mamy przeróżne postawy, ciosy, kontry, rzuty i nie tylko, dlatego gracze lubiący wyciskać z gier wszystko co się da mają tu sporo do roboty. Ale i to nie wszystko. Oprócz tego w Sword of the Samurai na zdobycie czeka również ponad sto mieczy, które wpływają na parametry podopiecznego, a nawet mogą zmienić jego styl walki.
W grze znajdziemy trzy warianty rozgrywki. Pierwszy to Story Mode, o którym wspominaliśmy powyżej, drugi to Versus, gdzie możemy rozegrać szybką walkę z konsolą lub drugim graczem mając do wyboru postacie napotkane w trybie fabularnym. Ostatni z nich, czyli Challenge, testuje umiejętności posyłając przeciwko nam falę oponentów. Tak jak w Versus, do wyboru są postacie zdobyte w Story Mode lub te stworzone przez nas.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych