Turok: Evolution - opis gry
Turok: Evolution to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana i wydana przez Acclaim Entertainment. Evolution to pierwsza odsłona serii, która nie pojawiła się na Nintendo 64, i zarazem ostatnia poprzedzająca reboot całego cyklu. Tytuł trafił na PC, PlayStation 2, Xboxa, GameCube’a i GBA, gdzie ukazał się w formie side-scrollera.
Evolution to prequel rozgrywający się przed wydarzeniami ukazanymi w poprzednich odsłonach serii. Głównym bohaterem jest Tal’Set, który zostaje przeniesiony do krainy Lost Land, gdzie przyjdzie mu się zmierzyć z Lordem Tyrannusem i jego armią antropomorficznych jaszczurów. Tyrannus ma jeden cel i nie zamierza się patyczkować przy realizacji - jego wizja to oczyszczenie Lost Land poprzez wytrzebienie niepożądanego elementu (czyt. zamieszkujących tę krainę ludzi).
Podczas rozgrywki odwiedzimy różne miejscówki przywodzące na myśl motywy zaginionych cywilizacji: dżungle, opuszczone miasta, tajemnicze świątynie itd. Tal’Set ma do dyspozycji osiem broni, mniej lub bardziej wydumanych. Są to między innymi łuk, miotacz płomieni, strzelba czy wyrzutnia rakiet. Ilość nie powala na kolana, lecz każda zabawka może działać na dwa sposoby, co sprawia wrażenie większej różnorodności.
Produkcję Acclaim wyróżnia sztuczna inteligencja przeciwników. Jaszczury nie zachowują się tutaj jak mięso armatnie, wręcz przeciwnie, starają się nas podejść sposobem i nie walczyć bez posiłków. Wprawdzie nie wszystko działa idealnie, ale gra była w swoim czasie za te rozwiązania chwalona.
Oprócz standardowego strzelania gra oferuje inne atrakcje, np. latanie na pterozaurze pełne widowiskowych akcji. Tytuł posiada też tryb multiplayer. W wersji na Xboxa i GameCube’ą mogą grać maksymalnie cztery osoby, na PS2 tylko dwie. GBA też posiada multi, ale tam mamy do czynienia z kooperacją.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych