Turok Remastered - opis gry
Turok Remastered to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana i wydana przez Nightdive Studios. Tytuł ukazał się na komputerach i dostępny był w cyfrowej dystrybucji. Był on remasterem pierwszej części serii Turok, która pierwotnie ukazała się w 1997 roku na Nintendo 64.
Założenia nie uległy zmianie względem pierwowzoru. W uniwersum Turoka Ziemia odgrodzona jest barierą od Lost Land, zamieszkanej przez dinozaury i inne istoty krainy, w której czas nie ma znaczenia. Turok to osoba, która jej strzeże, a w tym przypadku służbę tą pełni indianin Tal’Set. Jego zadaniem jest powstrzymanie niejakiego Campaignera pragnącego zdobyć artefakt umożliwiający zniszczenie bariery. Chronoscepter, bo tak nazywa się przedmiot, został podzielony na osiem części - gracz wcielając się w Turoka musi odnaleźć je wszystkie.
Produkcja Iguana Entertainment (developera pierwowzoru) / Nightdive to strzelanina, ale istotną częścią rozgrywki jest także eksploracja. Turok rozpoczyna w bazie wypadowej, w której znajdują się portale do kilku innych plansz. Przemierzając je należy odnaleźć pewną ilość kluczy pozwalającą otworzyć dostęp do kolejnych etapów. Głównemu bohaterowi pomagają w tym umiejętności skakania, pływania, wspinania czy czołgania.
Na każdym poziomie znajduje się jedna część artefaktu, którą należy zgarnąć. W trakcie poszukiwań walczymy z przeróżnymi przeciwnikami - kłusownikami, strzelcami, innymi indianami, dinozaurami, demonami lub przerośniętymi insektami. Przeróżne są też bronie (w sumie czternaście) - począwszy od sztyletów, a skończywszy na futurystycznych pukawkach. W zależności od tego, którą część przeciwnika trafimy inna jest animacja śmierci. Gra premiuje zabijanie na krótkie odległości, bowiem przedmioty pozostawiane przez martwych nieprzyjaciół szybko wyparowują.
O samopoczuciu Turoka informują punkty zdrowia, które umieszczono w lewym dolnym rogu ekranu. Można je regenerować używając medykamentów lub ubijając neutralnie nastawioną zwierzynę.
Zremasterowana wersja wprowadza trochę nowych rzeczy. Jest to nie tylko odpicowana oprawa graficzna (wyższa rozdziałka, nowe efekty itd.), ale także zmiany w designie poziomów, edytor map oraz achievementy/osiągnięcia.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych