Unmechanical - opis gry
Unmechanical to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana przez niezależne studio Talawa Games. Tytuł ukazał się pierwotnie na komputerach osobistych (będąc projektem studenckim), a po pewnym czasie został przeniesiony także na inne platformy - urządzenia mobilne, PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita i Xbox One.
Rozgrywka - Unmechanical
W grze wcielamy się w małego robota, który trafia do podziemnego z labiryntu, z którego, rzecz jasna, musi się wydostać. Jego unikalną cechą są śmigła, które ma zamontowane na swojej głowie, oraz wiązka energii pozwalająca mu przenosić niektóre napotkane po drodze przedmioty. Sterowanie jest przy tym bardzo przystępne, dzięki czemu swoich sił mogą spróbować nawet mniej zaawansowani gracze.
By uciec z labiryntu, robot będzie musiał rozwiązać sporo czekających na niego łamigłówek. Mogą one się np. sprowadzać do zapamiętywania kolorów lub używania znaleźnych przedmiotów. W tym drugim przypadku rolę odgrywa eksploracja, ale nie jest ona żmudna. Labirynt dzieli się na poszczególne sekcje, a rozwiązanie zagadki pozwala nam przejść do następnej. Innymi słowy, nie ma konieczności przeczesywania dużych lokacji, by znaleźć coś, co zostało zmyślnie ukryte.
Gra posiada fabułę, ale jest ona przedstawiona minimalistycznym sposobem. Informacje pozwalające nam rozszyfrować co się dzieje otrzymujemy po rozwiązaniu zagadek lub obserwując otoczenie. Wiele zależy od naszej interpretacji, a niektóre kwestie zostają zupełnie bez odpowiedzi.
Wersja Extended - Unmechanical
Na konsolach pojawiła się wersja Extended, która otrzymała nieco nowych łamigłówek, poziomów oraz udoskonalono w niej szeroko pojętą narrację (a także dodano zupełnie nowe wątki), dzięki czemu pewne wątki łatwiej jest zrozumieć. Za produkcję odpowiadało czeskie studio Grip Games, czyli nowy developer.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych