White Night - opis gry
White Night to survival horror w stylistyce noir wyprodukowany przez niezależne studio OSome Studios. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych, PlayStation 4 i Xboxie One. Inspiracją dla jego stworzenia, jak mówili twórcy, były pierwsze odsłony serii Alone in the Dark.
Akcja White Night rozgrywa się w latach 30. w Stanach Zjednoczonych. Konkretnie rzecz biorąc nasz podopieczny, detektyw, udaje się do nawiedzonej posiadłości, gdzie swego czasu miały miejsce różne mrożące krew w żyłach incydenty. Odkrycie tajemnicy za nimi stojącej będzie jego/naszym zadaniem. White Night na pierwszy rzut oka wyróżnia styl graficzny. Wszystko jest tu bowiem czarne lub białe (nie ma żadnych odcieni szarości ani tym bardziej innych kolorów).
Akcja toczy się w nocy, a bardzo ważną funkcję podczas rozgrywki spełnia światło - bez niego jesteśmy straceni, ponieważ domostwo zamieszkują dziwne, wrogo do nas nastawione istoty kryjące się w mrokach. Bohater ma do dyspozycji zapałki (czasami może też rozpalić w kominku czy odsłonić zasłony), którymi oświetla sobie drogę, ale które nie palą się wiecznie. Z racji tego, że jest ich ograniczona ilość, nie brakuje momentów, w których panicznie zaczynamy rozglądać się za pudełkami uzupełniającymi zapasy. Ogień nie jest jednak w stanie zabić kryjących się w zakamarkach zjaw. Zrobi to tylko elektryczność. Save'ować możemy tylko i wyłącznie na specjalnych fotelach, jednak aby to zrobić, muszą one zostać oświetlone.
Rozgrywka nie ogranicza się tylko do zabaw ze światłem. Po pierwsze, detektyw może na swojej drodze znajdować różne przedmioty odsłaniające mu tajemnice miejsca, w którym się znalazł. A tutejsza historia nie jest znowuż taka przewidywalna i nie da jej się rozszyfrować zbyt wcześnie. Po drugie, łamigłówki. Są pomysłowe i świetnie zaprojektowane. Nie brakuje klasycznych rozwiązań typu znalezienia klucza czy przedmiotów pozwalając ruszyć z akcją do przodu, ale i zabawy światłem i cieniem, logicznego kojarzenia faktów czy kombinowania z różnego rodzaju symbolami. Kamera nie podąża za bohaterem tylko co i rusz zmienia ujęcia pokazując zwiedzany dom z różnych perspektyw. Kilkopiętrowe domostwo z obowiązkową piwnicą skrywa też masę innych sekretów - historie właścicieli rezydencji, zdjęcia z albumu, wycinki z gazet, listy czy kolejne wskazówki do dziennika, w którym układamy kolejne elementy układanki.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych