Volume - opis gry
Volume to skradanka wyprodukowana przez niezależne studio Bithell Games należące do Mike’a Bithella, twórcy między innymi Thomas Was Alone. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i PlayStation Vita.
Fabuła Volume to wariacja legendy o Robin Hoodzie. Głównym bohaterem gry jest Robert Locksley, zwykły złodziejaszek, który pewnego dnia odnajduje tytułowe urządzenie. Służy ono do symulowania napadów i posiada zaawansowaną sztuczną inteligencję o nazwie Alan oferującą rozmaite informacje odnośnie tego, jak korzystać z poszczególnych funkcji. Robert wpada na pomysł transmitowania napadów w internecie, lecz na jego poczynania spode łba patrzy Guy Gisborne, krwiożerczy kapitalista.
Volume przywodzi na myśli serię Metal Gear Solid, którą Bithell się zresztą inspirował. Akcję obserwujemy z perspektywy lotu ptaka. Na planszach znajduje się avatar głównego bohatera oraz strażnicy. Ci występują w kilku rodzajach. Różnią się zachowaniem - tym, jak reagują gdy wykryją obecność naszego podopiecznego, zasięgiem wzroku, sposobem poruszania itd. Gdzieniegdzie napotkać możemy także psy, które potrafią wyczuć obecność Roberta jeśli nie będziemy wystarczająco uważni.
Celem na każdej planszy jest przejść z punktu A do punktu B i nie zostać wykrytym. W trybie fabularnym jest ich aż 100, ale jakby tego było nam mało mamy też dostęp do edytora pozwalającego nam tworzyć własne poziomy (co ciekawe, najpierw musimy przejść taki level, by móc się nim podzielić). W grze nie ma zabijania. Jeśli chcemy kogoś ‘wyeliminować’, musimy użyć podstępu, np. odwrócić jego uwagę. Z czasem otrzymujemy gadżety ułatwiające to zadanie.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych