Wander - opis gry
Wander to gra sieciowa gra przygodowa z silnym naciskiem na fabułę. Autorem konceptu był Loki Davison, a przy produkcji pomagało mu niezależne australijskie studio. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz na PlayStation 4.
Wander jest grą przygodową, w której zaimplementowano funkcje sieciowe umożliwiające zabawę wielu osobom jednocześnie (MMO). Założenia z grubsza wyglądają tak, że przenosimy się do tajemniczego, obcego świata i poprzez eksplorację próbujemy poznawać jego tajemnice. Nie ma tu walki, dlatego nie możemy zginąć.
Przygodę w fantastycznym uniwersum Wander rozpoczynamy jako Oren, świadome, potrafiące się poruszać drzewo, ale tak naprawdę należałoby raczej powiedzieć, że jesteśmy istotą posiadającą zdolność transformacji. W dalszych częściach gry możemy jeszcze przybrać postać gryfa, humanoidów o nazwie Hira i gadopodobnych Azertash. Oczywiście w nowej formie mamy nowe możliwości, np. pływania bądź latania (w przypadku latania korzystamy z tuneli powietrznych i musimy zważać na warunki pogodowe).
W Wander nie ma HUD-a ani wyświetlających się na ekranie podpowiedzi z informacjami na temat tego, gdzie iść itd. Żeby zyskać nową formę i zbliżyć się do rozwiązania zagadki tutejszego świata, musimy odwiedzać konkretne miejsca. Jedyną podpowiedzią jest sygnał dźwiękowy nasilający się im bliżej takiego newralgicznego punktu się znajdujemy.
Do komunikacji z innymi graczami używamy specjalnego języka o nazwie Rozhda. Eksplorując kolejne zakamarki świata odnajdujemy obiekty ze znakami, które stopniowo poszerzają nasz słownik. Znaki te musimy następnie narysować jeśli chcemy z kimś się porozumieć do czego używamy myszy bądź touchpada. Co warto dodać, za pomocą Rozhdy nie da się przekazać żadnych negatywnych komunikatów.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych