Warhammer 40.000: Fire Warrior

Warhammer 40.000: Fire Warrior

6,4
12 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.4
PS2 6.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Kuju Ent.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
26.09.2003
Europa:
26.09.2003
Producent:
Kuju Ent.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
26.09.2003
Europa:
26.09.2003

Warhammer 40.000: Fire Warrior - opis gry

Warhammer 40.000: Fire Warrior jest strzelaniną z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowaną przez studio Kuju Entertainment i wydaną przez firmę THQ w 2003 roku na PlayStation 2 oraz komputery osobiste. W momencie premiery gra spotkała się ze stosunkowo ciepłym przyjęciem ze strony branżowych recenzentów.

Wcielamy się tu w rolę żołnierza Kaisa, który wraz z oddziałem wyrusza z misją ratunkową po jednego ze swoich dowódców. Wedle wcześniejszych zapowiedzi fabuła szybko przeradza się z banalnej ekspedycji w piekielne tornado walki. Zaczyna się chaotycznie, bo w transportowcu gracz zostaje poinformowany, że znajduje się w samym środku wielkiej wojny pomiędzy Imperium a Tau. Odbicie dowódcy stopniowo zsuwa się na dalszy plan, a naszymi celami będzie wykonywanie innych subquestów. Ich sens poznajmy dopiero w okolicach czternastej misji (wszystkich jest dwadzieścia cztery), a do tego czasu rozgrywka przypomina pokonywanie przeciwników w okopach i pobliskich obiektach. Nasze działania w pierwszej połowie scenariusza nabierają sensu dopiero z czasem, gdy autorzy podsuwają grającemu kolejne sceny.

Dalsza część tekstu pod wideo

Głównym motorem produkcji Kuju Entertainment jest walka. Twórcy, projektując Fire Warrior, zdecydowali się wzorować na starych, kultowych strzelaninach, w których nie praktykowano ani stref ciał, ani realizmu. Tutaj mechanizm zabijania polega na zwykłym algorytmie - każda broń zabiera X punktów niezależnie od tego czy przeciwnik ma zbroję, czy też nie, oraz niezależnie od tego, w którą część ciała trafiliśmy. Oponenci są klasyfikowani na podstawie rangi - czyli zwykły komandos ma X punktów wytrzymałości. Mundurowiec jest wyższy rangą, więc tych punktów dostaje dwa razy więcej. Oprócz jatki, deweloper zaimplementował także bardzo proste zagadki, które ograniczają się do aktywacji drzwi. Wystarczy zabić wybranego adwersarza i zabrać wyrzucony przez niego klucz. Oczywiście klucz musi być tego samego koloru, co interesujące nas drzwi. W grze występują dwadzieścia dwa typy przeciwników, a podczas walki możemy używać piętnastu najróżniejszych broni, w tym LAS Gun czy LAS Pistol. Fire Warrior oferuje również tryb zabawy wieloosobowej na podzielonym ekranie dla maksymalnie ośmiu graczy.

Warhammer 40.000: Fire Warrior w momencie premiery prezentował się bardzo przeciętnie, pod względem jakości oprawy znacznie ustępując konkurencyjnym produkcjom na PlayStation 2.

Wideo - Warhammer 40.000: Fire Warrior

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper