Wizardry IV: The Return of Werdna - opis gry
Wizardry IV: The Return of Werdna (Wizardry: The Return of Werdna - The Fourth Scenario) to RPG wyprodukowane i wydane przez Sir-Tech 5 maja 1987 w USA i w 1988 w Europie na różne rodzaje komputerów osobistych, m. in. Apple II, FM-7, PC-88, PC-98, PC Booter, Sharp X1. Później, jako część pakietu, produkcja ukazała się także na Macintosha oraz Windowsa.
Względem dwóch poprzednich, traktowanych jako dodatki, odsłon, deweloperzy zdecydowali się na poważne zmiany w warstwie mechaniki rozgrywki, którą to wciąż można przyporządkować do gatunku "Dungeon Crawler". W ramach rozgrywki gracz podróżuje przez pełne wrogich stworzeń lochy (zarówno celowo umiejscowionymi w danym miejscu, jak i losowymi, walczy z nimi, zbiera przedmioty czy rozwijające postać pentagramy. W odróżnieniu od typowego przedstawiciela gatunku RPG, nie ma punktów doświadczenia, co jest jednym z powodów dla którego wielu uważa tą produkcję za jedną z trudniejszych w serii, czasem rozszerzając tą ocenę na cały gatunek RPG.
Pod względem fabularnym, produkcja nie oferuje możliwości wgrania stanu drużyny, a dodatkowo ma także 3 zakończenia, Z tą produkcją można zapoznać się w rozgrywce dla pojedynczego gracza.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia znanego z pierwszej odsłony czarodzieja, który to po tym, jak został pokonany, zapadł w mający trwać do końca świata sen. Po wybudzeniu się ze snu, ogołocony ze swoich umiejętności, wyrusza w podróż celem wydostania się z lochów oraz odzyskania swojego talizmanu.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych