Ara: History Untold - opis gry
Ara: History Untold to strategia turowa wyprodukowana przez Oxide Interactive i wydana przez Xbox Game Studios. Tytuł ukazał się na PC.
Rozgrywka - Ara: History Untold
W produkcji Oxide Interactive nasze zadanie polega na budowaniu państwa (do wyboru jest m.in. Polska). Ara wprowadza kilka nowatorskich rozwiązań, które odróżniają ją np. od "Cywilizacji". Jedną z najciekawszych nowości jest brak klasycznych heksów na mapie – zamiast tego mamy do czynienia z regionami. To zmienia sposób, w jaki gracze zarządzają swoimi miastami i prowadzą wojny. Ara stawia też na bardziej otwarte podejście do historii, umożliwiając graczom kształtowanie alternatywnych ścieżek rozwoju cywilizacyjnego. Nie muszą być one zgodne z prawdą. Oxide chce, by gracze czuli, że kreują swoje własne, unikalne światy, a nie po prostu przechodzą przez kolejne poziomy i odgrywają role zgodne z nurtem historycznym.
Ara: History Untold oferuje graczom pełną kontrolę nad rozwojem cywilizacji, od starożytności po daleką przyszłość. Kluczowym elementem fabularnym jest nie tylko rozwój technologiczny, ale także decyzje kulturowe, polityczne i militarne, które wpływają na losy całego świata. Gra podzielona jest na trzy główne akty, z których każdy obejmuje cztery epoki technologiczne. Musimy balansować między rozwojem, a eksploracją, wybierając, które technologie chcemy opracować teraz, a które zostawić na później.
Na uwagę zasługuje system "Encarta", czyli ogromna baza danych, która pełni funkcję interaktywnej encyklopedii historycznej. Zawiera ona szczegółowe informacje na temat przywódców, technologii i wydarzeń, pozwalając graczom na głębsze zanurzenie się w realiach gry. To połączenie historycznych faktów i mechanik rozgrywki sprawia, że każda decyzja strategiczna ma większą wagę i jest bardziej immersyjna. Możemy eksperymentować z różnymi podejściami do zarządzania cywilizacją. Skoncentrować się na ekspansji militarnej, rozwoju kultury czy innowacjach technologicznych – należy przy tym pamiętać, że każda decyzja ma swoje konsekwencje, ale daje to takie poczucie wzięcia ogromnej odpowiedzialności. Zaimplementowano też rozbudowany system wydarzeń losowych, który dodaje rozgrywce potrzebnego dynamizmu, zmuszając gracza do reagowania na zmieniające się warunki polityczne i społeczne.
W grze nie znajdziemy klasycznego drzewka technologii. Zamiast tego gracze mogą elastycznie wybierać technologie na podstawie warunków geograficznych i potrzeb swojej nacji. Możesz rozwijać rolnictwo w regionach przybrzeżnych lub skupić się na technologii wojskowej w regionach górzystych. Dla przykładu, jeżeli rozwijamy naszą nację blisko wody, to szybciej i łatwiej odkryjemy żeglarstwo i rybołówstwo. Takie podejście sprawia, że każda rozgrywka jest inna, bo generator map jest losowy i często nie wiemy, na co właśnie trafimy.
Rozgrywka opiera się na klasycznym systemie turowym. Co ważne, wszystkie nacje na mapie wykonują swoje akcje jednocześnie, ale każde działanie rozpatrywane jest dopiero po zakończeniu tury.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych