Atlas Fallen

Atlas Fallen

7,8
9 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 7.5
XSX|S 8.2
PC 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Deck13 Interactive
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG akcji
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
10.08.2023
Europa:
10.08.2023
Polska:
10.08.2023
Producent:
Deck13 Interactive
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG akcji
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
10.08.2023
Europa:
10.08.2023
Polska:
10.08.2023

Recenzja redakcji

Atlas Fallen
Wojtek Gruszczyk

Wojciech Gruszczyk

6.5
Atlas Fallen – recenzja gry. Świat pełen piasków i niewykorzystanego potencjału
PS5 XSX|S PC

Atlas Fallen - opis gry

Atlas Fallen to gra action-RPG wyprodukowana przez Deck13 Interactive i wydana przez Focus Entertainment. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS5 i Xbox Series.

Fabuła - Atlas Fallen

Dalsza część tekstu pod wideo

W Atlas Fallen mamy okazję przemierzać świat stłamszony przez bezlitosnego boga, który obserwuje ludzkość i wymaga od nich pełnego posłuszeństwa. Społeczeństwo musi gromadzić esencję, która jest dostarczana potężnej postaci. Jednak już na samym początku przygody główny bohater otrzymuje w ręce artefakt i przedmiot dosłownie zmienia jego los.

Na starcie przygody gracze wcielają się w bezimienną postać, która ze względu na okoliczności jest spisana na straty, ale to właśnie tajemnicza rękawica, owy artefakt, odmienia jej los, przez co wplątuje się ona w intrygę, która odciśnie piętno na całej ludzkości.

Rozgrywka - Atlas Fallen

Atlas Fallen posiada strukturę typową dla gier RPG, w których eksplorujemy świat i wykonujemy zadania fabularne i poboczne. W odrożnieniu od innych przedstawicieli gatunku jest jednak bardzo krótka – można ją przejść w niecałe 10 godzin.

Śmierć w grze nie jest związana z żadną karą – tutaj nie tracimy dusz, części czy też jakichkolwiek elementów i nie musimy wracać do zwłok, by odzyskać upuszczone skarby. Twórcy tak naprawdę zrezygnowali z klasycznego rozwoju bohatera i teraz z pokonanych przeciwników zbieramy pył esencji, który możemy przeznaczać na rozwój pancerzy – fatałaszki ulepszamy trzykrotnie. Poziom zbroi jest związany z lvl postaci, ponieważ ubranie odpowiednich ciuchów wpływa na wszystkie statystyki – regenerację, atak, obronę, szczęście oraz rozbicie.

W systemie walki zaimplementowano mechanikę ryzyka i nagrody. podczas walki napełniamy dodatkowy pasek znajdujący się pod zdrowiem bohatera – im więcej go posiadamy, tym nasz oręż staje się większy, kolejne ataki są mocniejsze, ale jednocześnie stajemy się bardziej podatni na ciosy przeciwników.

Przemierzając świat gry trafiamy na większe stwory. Każda z bestii posiada części ciała, które możemy swobodnie atakować, by wykluczyć niektóre z ataków. Dla przykładu walcząc z gigantycznym skorpionem, niszcząc jego ogon sprawimy, że bestia nie będzie nas już kąsała swoim żądłem.

Atlas Fallen oferuje tak naprawdę trzy bronie – rękawica zapewnia nam dostęp do topora, bicza oraz pięści. Sprzętu w żaden sposób nie ulepszamy, ale każda z zabawek charakteryzuje się szybkością ataku, obrażeniami, generowaniem impetu oraz zasięgiem – podczas walk możemy korzystać jednocześnie z dwóch typów oręża, które płynnie wymieniamy w trakcie pojedynku. Istotne w starciach są również kamienie esencji – wspomniany pasek impetu jest podzielony na trzy części i w każdym możemy posiadać jedną główną moc oraz dwie-trzy dodatkowe.

Wideo - Atlas Fallen

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper