Cyberpunk 2077 - opis gry
Cyberpunk 2077 to gra RPG akcji bazująca na kultowym papierowym systemie RPG o nazwie Cyberpunk. Za grę odpowiada studio CD Projekt RED - twórcy serii Wiedźmin. Tytuł powstał w ścisłej współpracy z Mike'm Pondsmithem, twórcą papierowego oryginału.
Fabuła - Cyberpunk 2077
Kaskada przeróżnych odkryć naukowych i mniej lub bardziej tragicznych wydarzeń postawiła znaną nam rzeczywistość na głowie. Megakorporacje przejęły pełnię władzy, rządy, choć formalnie istnieją, trzymane są na krótkiej smyczy, służbom porządkowym w rodzaju policji bliżej do najemników, podupada środowisko, pogłębia się przepaść między bogatymi i biednymi, ale przede wszystkim ludzkie ciało straciło status sacrum stając się profanum, żywym płótnem, które dzięki rozwojowi technologii (wszelkiej maści wszczepom, implantom, czipom itd.) poddawane jest nieustającym modyfikacjom mającym przykryć jego ułomności.
Lwia część fabuły Cyberpunk 2077 rozegra się w jednym miejscu - skąpanej w kalifornijskim słońcu fikcyjnej metropolii o nazwie Night City. mieście mającym być w założeniach jego architekta rajem na ziemi, a w rzeczywistości będącym dystopią kondensującą w sobie wszystkie patologie nowej epoki.
Gra pozwala nam wejść w buty V, najemnika (postać tworzymy w rozbudowanym edytorze)) wplątanego w intrygę mającą związek z najpotężniejszym ze wszczepów - wszczepem nieśmiertelności. Jego tajemnice pomoże nam odkryć Johnny Silverhand, były żołnierz i wokalista kapeli Samurai, któremu głosu i wizerunku użycza znany aktor Keanu Reeves. A jeszcze precyzyjniej - były wokalista, ponieważ Silverhand nie żyje, a V utrzymuje z nim kontakt dzięki czipowi, który umieszczono mu w głowie wbrew woli.
Rozgrywka - Cyberpunk 2077
W odróżnieniu od serii Wiedźmin gra oferuje wiele możliwości w dziedzinie kreacji/modyfikacji własnej postaci. Z jednej strony możemy zadecydować o wyglądzie i szeroko pojętej estetyce: wybrać płeć, budowę ciała, twarz, głos, fryzurę, ciuchy itd. Z drugiej - zadecydować o tym, jaka będzie nasza historia pochodzenia. Do wyboru są trzy: nomad, uliczny dzieciak oraz były pracownik korporacji. Właściwie pochodzenie może odblokować nowe, niedostępne w inny sposób opcje dialogowe (korpoludek lepiej dogada się z innymi korpoludkami, a uliczny dzieciak będzie miał większą wiedzę o gangach, co ułatwi nawiązywanie relacji z członkami półświatka), a także wpłynie na to, w której dzielnicy Night City rozpoczniemy zmagania.
Night City składa się z sześciu dzielnic. Jest to: centrum (reprezentacyjna dzielnica, gdzie znajdują się siedziby największych firm), Watson (dzielnica zamieszkana przez imigrantów z różnych części Azji pełna bazarów i budynków pozostawionych przez megakorpy), Westbrook (zamożna dzielnica turystyczna), Heywood (część miasta, w której dominują Latynosi i która zmaga się z coraz poważniejszym problemem gangów), Pacifica (slumsy, w których karty rozdają gangi) oraz Santo Domingo (dzielnica przemysłowa).
Otwarty świat, zapewniali w swoich wypowiedziach twórcy, jest na tyle duży, że można się w nim zgubić, przy czym zaznaczyć warto, iż przemieszczanie się ułatwią i przyspieszą pojazdy, tj. motocykle i samochody. Istotna jest też “wertykalność” miasta, a konkretnie na obecność licznych wielokondygnacyjnych budynków, do których będziemy mogli bez przeszkód wejść i poruszać się między ich poszczególnymi piętrami.
Miasto, choć ważne, nie jest jednak jedynym miejscem, jakie przyjdzie nam odwiedzić. Po pierwsze, zawitamy do cyberprzestrzeni, czyli niezwykle mrocznej i niebezpiecznej wirtualnej rzeczywistości. By móc w ogóle myśleć o wypadach do niej, potrzebować będziemy pomocy ze strony kilku netrunnerów (hakerów). Po drugie, gra da nam możliwość opuszczenia granic Night City i odwiedzenia rozpościerających się za nim pustkowi zwanych Badlands.
W Cyberpunk 2077 nie zabraknie klas wpływających na parametry (tych jest sześć) i umiejętności naszej postaci. Do wyboru mamy trzy - Solo (żołnierz do wynajęcia), Technik (para się modyfikowaniem urządzeń różnego typu) i Netrunner (haker mogący np. przejmować kontrolę nad rozmaitymi urządzeniami, w tym kamerami, botami, w etc.). Decyzja nie jest jednak ostateczna. W trakcie rozgrywki nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy rozwijali się w więcej niż jednej dziedzinie.
Na klasach kształtowanie V bynajmniej się nie kończy. Modyfikacje ciała są nie tylko ważnym elementem głównego wątku, ale też rozgrywki. Gra dawać ma nam wielkie pole do popisu w tej kwestii. Wymienić można sobie poszczególne części ciała: nogi, ramiona, klatkę piersiową, system nerwowy itd., a efekt tych zmian nie musi się ograniczać do wąsko rozumianego potencjału bojowego. Modyfikacje nóg pozwolą np. wykonywać podwójny skok, dzięki któremu dostaniemy się do miejsc będących normalnie poza naszym zasięgiem, zaś niektóre wszczepy pozwolą zrozumieć obce języki.
Komentarze (300)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych