.hack//G.U. Last Recode - opis gry
.hack//G.U. Last Recode to składanka zawierają trzy zremasterowane gry z serii .hack//, a konkretnie całą trylogię .hack//G.U. wydaną pierwotnie na PlayStation 2. Za jej produkcję odpowiadało japońskie studio CyberConnect 2, a za wydanie Bandai Namco. Składana była dostępna na komputerach, PlayStation 4 i Nintendo Switch.
Gry wchodzące w skład trylogii to kolejno piąta, szósta i siódma odsłona serii .hack//. Stanowią one jednak odrębną historię, choć nie brakuje w nich nawiązań do oryginalnej tetralogii.
Za scenariusz.hack//G.U. odpowiada Kazunori Ito, ceniony scenarzysta anime (pracował m.in. nad Ghost in the Shell oraz Patlabor). Akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości, stosunkowo niedługo po wydarzeniach ukazanych w poprzednich częściach cyklu. Główni bohaterowie wciąż biorą udział w sieciowej grze pt. The World. My wcielamy się w postać Haseo poszukującego gracza o ksywce Tri-Edge, który sprawił, iż jego przyjaciółka Shino po przegranej potyczce zapadła w śpiączkę w prawdziwym świecie. Po niedługim czasie nawiązuje kontakt z innymi osobami zainteresowanymi sprawą przez co wychodzi na jaw, iż przypadek Shino nie jest odosobniony.
The World to swoista gra w grze, która udaje tytuły typu MMORPG. Akcję śledzimy z perspektywy trzeciej osoby (dostępny jest także widok z oczu) przeczesując pełne potworów dungeony lub odwiedzając miasta. Opcją sprzyjającą wczuwie jest log-off. Jak wskazuje nazwa, możemy się dzięki niej wylogować z The World i użyć komputera do przejrzenia poczty, for dyskusyjnych tudzież wiadomości.
Walki odbywają się w czasie rzeczywistym, choć w momencie wyboru komendy następuje pauza. Przeciwnicy są widoczni w trakcie eksploracji. W ich trakcie kontrolujemy tylko Haseo, nad resztą zaś czuwa konsola, której możemy jednak wyznaczyć ogólną strategię działania lub podać, jaką konkretnie czynność ma wykonać. Istotne dla systemu walki są bronie - od nich zależy część naszych umiejętności (Haseo może się posługiwać kilkoma rodzajami oręża). Niektóre pojedynki wprowadzają ponadto powiew świeżości w postaci sekcji przypominających shootery. Zadaniem grającego jest wówczas pozbawić wroga całej energii.
Odpoczynek od walk gwarantują wspomniane miasta, gdzie da się uzupełnić zapasy, kupić nowy ekwipunek, ew. pogadać z mieszkańcami. Znajdują się tam również gildie z opcjonalnymi questami do wypełnienia oraz portale ułatwiające podróżowanie między lokacjami.
Co ciekawe, charakter danej miejscówki opisują hasła składające się z trzech słów. Od nich może zależeć występowanie potworów, przedmiotów i tym podobnych rzeczy.
Nowości
Remaster wprowadza kilka nowych rzeczy, przede wszystkim jeśli chodzi o oprawę audio-video, ale nie tylko. Wszystkie gry działają w 60 klatkach na sekundę oraz został w nich zmodyfikowany balans, dzięki czemu są one bardziej przystępne. Według twórców, średni czas przejścia poszczególnych części powinien być krótszy o godzinę, dwie. Dla tych jednak, którzy w ogóle nie mają zamiaru się męczyć i chcą skoncentrować się tylko na fabule, przygotowano patent zwany Cheat Mode, który pozwala podbić parametry naszych podopiecznych.
Do remastera dodano także nowy, czwarty epizod historii.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych