Horizon Zero Dawn - opis gry
Horizon Zero Dawn to gra RPG z otwartym światem wyprodukowana przez holenderskie studio Guerrilla Games, twórców serii Killzone, i wydana przez Sony Interactive Entertainment. Tytuł ukazał się na PlayStation 4 i PC (na tej drugiej platformie jako "Edycja kompletna").
Developing
Prace nad Horizon Zero Dawn rozpoczęły się niedługo po zakończeniu prac nad Killzone 3. Autorem konceptu, na bazie którego powstała gra i który został wybrany spośród około czterdziestu innych propozycji, był Jan-Bart van Beek. Późniejszy reżyser, Mathijs de Jonge, tłumacząc wybór propozycji van Neeka, stwierdził, że była ona “najbardziej odważna”.
Fabuła
Do prac nad grą został zatrudniony John Gonzalez, główny scenarzysta Fallout: New Vegas. Akcja rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie zniszczonym w wyniku niesprecyzowanej katastrofy. Ludzkość cofnęła się w rozwoju organizując się w plemiona i żyjąc w ciągłym strachu przed grasującymi wszędzie robotami (których części potrzebne są jej do funkcjonowania). Główną bohaterką jest Aloy, młoda kobieta zmagająca się z odrzuceniem przez pobratymców, która chce poznać prawdę o swoim miejscu w świecie.
Gameplay
Aloy jest łowczynią, dlatego jej głównym (a w tym naszym) zajęciem jest polowanie na funkcjonujące w świecie maszyny. Główną bronią bohaterki jest łuk, który może korzystać z kilku rodzajów strzał. Poza zwykłymi istnieją jeszcze typy elektryczne, wybuchowe i przebijające pancerz. Pierwsze groty nie zadają dużych obrażeń, ale paraliżują przeciwnika, drugie są skuteczne na mocno opancerzonych wrogów, a trzeci rodzaj jest zdecydowanie nastawiony na sianie spustoszenia. Kluczem do sukcesu w walce jest efektowne korzystanie ze wszystkich typów strzał. Do tego dochodzą też inne bronie, w tym możliwość zastawiania pułapek oraz opcje craftingu pozwalające tworzyć bardziej śmiercionośne zabawki. Przy tym warto dodać, że wcale nie musimy ‘zabijać’ przeciwników. Możemy na przykład zestrzelić jedynie konkretny element zbroi, a w przypadku gdy pozbawimy go przymocowanej broni to nic nie stoi na przeszkodzie, aby ją podnieść i natychmiast wykorzystać. Aloy posiada zdolność, która pozwala jej ‘przeskanować’ maszyny i pozyskać w ten sposób informacje na temat ich potencjału bojowego czy lootu. Jej umiejętności generalnie da się rozwijać wraz z postępami. Istnieją trzy dziedziny, w których może doskonalić się nasza podopieczna: walka, zbieractwo oraz skradanie (bo Horizon oferuje też możliwości w tym zakresie).
W Horizon przemierzamy rozległy otwarty świat (bez loadingów), w którym zaimplementowano zmienne pory dnia i pogodę. Przemierzamy go na piechotę lub dzięki robotom, lecz w tym drugim przypadku najpierw należy je zhackować. Tu i ówdzie natknąć możemy się na specjalne, bardziej niebezpieczne strefy, w których maszyny są bardziej agresywne. Gra posiada oczywiście strukturę questową. Aloy napotyka na swej drodze wielu mieszkańców tego świata, dla których wykonuje różne zadania i poznaje tym samym bliżej ich perypetie. Z NPC-ami możemy prowadzić konwersacje dzięki drzewkom dialogowym.
Komentarze (148)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych