Ultima VII: The Black Gate - opis gry
Ultima VII: The Black Gate to RPG wyprodukowane i wydane przez ORIGIN Systems w 16 kwietnia 1992 w USA i w 1992 w Europie na MS-DOS. 18 listopada 1994 w Japonii i w 1994 w USA Pony Cannon we współpracy z FCI wydało port na SNES. W 1994 wersja z dodatkami - dzięki IPS Computer Group - trafiła do Polski w ramach Zielonej Serii.
Produkcja nie zmienia ogólnych założeń, czyli jest to osadzone w Britanni RPG z niespotykaną swobodą eksploracji oraz elementami fantasy, przy czym deweloperzy zdecydowali się na zmiany głównie w warstwie graficznej, mechanice walki oraz sterowaniu, które to znacznie częściej wykorzystuje myszkę.
Mechanika walki opiera się teraz na starciach w czasie rzeczywistym - główny bohater jest sterowany przez gracza i walczy w wybranym przez siebie stylu, podczas gdy sterowani przez SI kompanii w predefiniowany sposób. Gra zatrzymywana jest w momencie wyboru ekwipunku, który to można zaobserwować na wizualizacji postaci. Z tą produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia osadzona 200 lat po tej z szóstej odsłony serii. Z głównym bohaterem kontaktuje się tajemniczy byt znany jako "Guardian", który informuje go o przyszłości Britanni - według niej mają być oni posłuszni autorowi wiadomości. Chwilę później pojawia się brama, przez którą protagonista wraca do krainy, gdzie później natrafia na zamordowanego w rytuale kowala. Dodatkowo pojawia się organizacja znana jako "Fellowship", która to rekrutuje nowych członków. Bohater wyrusza więc w drogę celem poznania ich motywacji oraz rozwiązania zagadki zabójstwa.
Produkcja jako pierwsza w serii doczekała się 3 dodatków (dotyczy to jedynie wersji na PC) - Forge of Virtue, Part Two - Serpent Isles oraz Part Two - The Silver Seed.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych