Reklama
War Within

World of Warcraft: The War Within

10,0
2 oceny

Ocena wg platformy:

PC 10.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Blizzard Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
MMORPG
Liczba graczy:
MMO
Premiery
Świat:
26.08.2024
Europa:
26.08.2024
Polska:
26.08.2024
Producent:
Blizzard Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
MMORPG
Liczba graczy:
MMO
Premiery
Świat:
26.08.2024
Europa:
26.08.2024
Polska:
26.08.2024

Recenzja redakcji

The War Within
Maciej Zabłocki

Maciej Zabłocki

9.0
World of Warcraft: The War Within - recenzja gry. Powrót znanych twarzy i uzależnienia od grania
PC

World of Warcraft: The War Within - opis gry

World of Warcraft: The War Within to kolejny, 10 już dodatek do gry World of Warcraft, który rozpoczyna nową Sagę Serca Świata (The Worldsoul Saga). Za produkcję odpowiadało studio Blizzard Entertainment.

Fabuła - World of Warcraft: The War Within

Dalsza część tekstu pod wideo

The War Within rozpoczyna zupełnie nową sagę w historii Azeroth – tzw. Worldsoul Saga. Opowieść będzie rozwijana na przestrzeni trzech dodatków, a jej fabuła koncentruje się na tajemnicach ukrytych głęboko pod powierzchnią świata. Już na samym początku gracze zostają rzuceni w rozkręcony do maksimum wir wydarzeń, gdy dochodzi do dramatycznego upadku Dalaran, magicznej stolicy magów, dobrze znanej z dodatku Wrath of the Lich King. Miasto, które było przez lata symbolem stabilności i potęgi, nagle staje się ofiarą niespotykanych do tej pory sił, nad którymi nikt nie ma kontroli. Te siły zwane są Pustką i mają wyjątkowo potężną moc, której tajemnicza natura od dawna fascynowała i przerażała mieszkańców krainy. Upadek Dalaran zwiastuje przybycie potwornej magii, najpotężniejszej w dotychczasowych dziejach Azeroth.

Rozgrywka - World of Warcraft: The War Within

W najnowszym dodatku wszyscy gracze trafiają na Wyspę Dorn (z ang. Isle of Dorn). To właśnie tutaj będziemy odkrywać starożytne ruiny, poznawać tajemnice Tytanów i stawiać czoła nieznanym dotąd zagrożeniom. Nowa rasa, Earthen, stworzona przez Tytanów, stanowi jedną z kluczowych frakcji w tej części historii, a ich rola w walce z siłami Pustki staje się jednym z najważniejszych elementów opowiadanej historii.

Pod względem ulepszonych mechanik, The War Within oferuje nawet kilka nowości, ale jest przy tym bezpiecznym dodatkiem, bez rewolucyjnych i nowatorskich systemów. Maksymalnym poziomem postaci staje się teraz 80. Nowy jest system Warbands, dzięki któremu nie trzeba powtarzać tych samych czynności za każdym razem – postępy, reputacje, a nawet waluty można dzielić między wszystkimi bohaterami na jednym koncie.

Do gry dodano tzw. talenty heroiczne, czyli nowy system rozwoju postaci. Każda klasa otrzymuje teraz dwa lub trzy dodatkowe drzewka talentów, które dają graczom ogromne możliwości personalizacji swojego stylu gry. To system, który odblokowuje się po osiągnięciu 71. poziomu i dodaje sporo nowych ulepszeń. Koncentruje się głównie na udoskonaleniu dostępnych spelli, ale też wprowadza modyfikatory do zadawanych obrażeń, a nawet kompletnie nowe rezultaty użycia niektórych czarów. Dostarcza to sporo swobody i pozwala na eksperymentowanie z różnymi strategiami, co sprawia, że każda rozgrywka może być unikalna.

System heroicznych talentów wprowadza także nowość w formie węzłów wyboru. Te węzły to miejsca w drzewku, w których gracze muszą zdecydować, które zdolności lub pasywne bonusy chcą rozwijać. Wybór ten nie jest łatwy, ponieważ każda z opcji może znacząco wpłynąć na sposób, w jaki postać radzi sobie w określonych sytuacjach bojowych, jak np. PvP czy rajdy.

Na uwagę zasługują również tzw. Delves – czyli lochy, które można eksplorować solo z pomocą NPC, którego rozwijamy podobnie, jak naszą postać. Wbijamy mu poziomy doświadczenia, aktywujemy nowe umiejętności i przypisujemy rolę healera lub DPSa. Delves, to małe, dynamiczne instancje, które mogą być wykonywane również w grupach liczących do czterech graczy. Lochy nie wymagają określonego zestawienia klas, co czyni je niezwykle elastycznym wyzwaniem, odpowiednim zarówno dla tanków, healerów, jak i DPS-ów. Każdy Delve to unikalne połączenie mechanik raidowych i mini-bossów, oferujących intensywne walki i szybkie, emocjonujące starcia. Co ciekawe, trudność Delves dostosowuje się do liczby graczy, dzięki czemu zarówno pojedynczy gracz, jak i małe grupy mogą liczyć na satysfakcjonujące wyzwanie.

Nowa mechanika zwana "Skyriding" to rozwinięcie popularnego "Dragonridingu" z dodatku Dragonflight, ale teraz gracze mają jeszcze więcej możliwości latania po świecie Azeroth. Możemy przy tym wybrać, czy chcemy aktywować nowy system latania, czy zostać przy tym znanym z poprzedniego dodatku. Skyriding daje graczom dostęp do nowych zdolności lotu (między innymi szybszego ładowania poziomu wiatru) i umożliwia korzystanie z ponad 400 wierzchowców, które mogą swobodnie poruszać się w powietrzu.

Wideo - World of Warcraft: The War Within

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper