Gears of War RPG
Ewolucja gatunków przebiega czasem w dziwny sposób. Strzelaniny nie są tutaj wyjątkiem. Cliff Bleszinski nie chce zostać w tyle i nadążając za obecnymi trendami, postanawia wpleść w Gears of War 3 elementy... RPG.
Ewolucja gatunków przebiega czasem w dziwny sposób. Strzelaniny nie są tutaj wyjątkiem. Cliff Bleszinski nie chce zostać w tyle i nadążając za obecnymi trendami, postanawia wpleść w Gears of War 3 elementy... RPG.
Marcus Fenix opisany parametrami HP i MP? Bez przesady, jednak gra ma pozwalać na delikatny rozwój bohaterów i, w domyśle, oręża. Zresztą, pozwólmy zabrać głos samemu Bleszinskiemu.
"W nowym Gears of War odnajdziecie trochę elementów RPG, które jednak będą bardzo delikatnie nakreślone. Do konkurencyjnych strzelanin, które podobały mi się ostatnimi czasy, mogę zaliczyć BioShock, które miało przecież trochę elementów RPG, i Borderlands, które podążyło podobną ścieżką."
Na tym jednak nie koniec, bowiem właściwą inspiracją dla pomysłu była inna gra z pogranicza strzelaniny i RPG akcji - Mass Effect 2 mianowicie, które według niego czerpało z kolei z Gears of War.
"Mass Effect był fajny, ponieważ stanowił rodzaj RPG upstrzonego elementami strzelaniny z systemem chowania się za osłonami. Myślę, że dlatego osiągnął taki sukces. Ponieważ Gracze kochają "Gearsy". (...) Takie wzajemne przeplatanie się pomysłów z gier trwa w najlepsze. "Gearsy" były inspirowane Resident Evil 4 (ujęcie kamery - przyp. Komoda), z kolei Resident Evil 5 czerpał z Gears of War (system osłon - przyp. Komoda). Niewykluczone zatem, że w przyszłości znajdziecie w moich grach więcej elementów RPG, lub styl narracji znany z Heavy Rain."
Jak się na to zapatrujecie? Osobiście lubię podobne eksperymenty i jestem jak najbardziej za.