THQ zapłaci karę za reklamę Homefront
W ramach akcji promocyjnej Homefront pracownicy TrashTalkFCM wypuścili 15 marca 10 tysięcy czerwonych balonów. Wydarzenie odbyło się przed halą Game Developers Conference, w San Francisco. Marketingowy wyczyn nie spodobał się władzom tego miasta.
W ramach akcji promocyjnej Homefront pracownicy TrashTalkFCM wypuścili 15 marca 10 tysięcy czerwonych balonów. Wydarzenie odbyło się przed halą Game Developers Conference, w San Francisco. Marketingowy wyczyn nie spodobał się władzom tego miasta.
W balonach zawarto m.in. informacje reklamującą ofertę pre-orderową w sklepach GameStopu. Co ciekawe sam GameStop nie wiedział o tej akcji.
THQ zatrudniło firmę marketingową TrashTalkFCM, która przygotowała 10 tysięcy balonów i wypuściła je 15 marca w powietrze. Szybko okazało się jednak, że czerwone kule nie chcą wzbijać się wysoko w przestworza, tylko trzymają się blisko ziemi i wpadają do wód zatoki San Francisco. Konsekwencją tego reklamowego "wyczynu" jest kara, którą nałożyły władze za zaśmiecanie środowiska. THQ musi zapłacić 7000 dolarów. Kara nie jest duża, ponieważ TrashTalkFCM współpracowało z władzami miasta w sprzątaniu tysięcy balonów.
Nieudaną akcję marketingową złośliwi mogą uznać za przepowiednię fiaska sprzedaży samej gry, na którą nie znalazło się tak wielu chętnych, jak spodziewało się THQ. W efekcie rozwiązano Kaos Studios, a tworzenie sequela powierzono zupełnie innej firmie.