Fortnite sezon 6. Zmiany, zwiastun i Battle Pass w szczegółach – do gry trafiają pupile!
Epic Games właśnie zaprezentowało ciekawe materiały z Fortnite. Nadciąga szósty sezon, który jak zawsze zmieni mapę, a jednocześnie gracze zgarną wiele nowych przedmiotów kosmetycznych. Poznajcie wszystkie szczegóły.
Epic Games nie zamierza zmarnować okazji. Twórcy Fortnite wciąż rozwijają swoją perełkę, a właśnie otrzymaliśmy konkretne informacje dotyczące szóstego sezonu. Możemy jednocześnie spojrzeć na materiały promujące grę.
Fortnite z cross-platformową rozgrywką! Sony zgadza się na wspólną grę PS4, XOne, NS i PC
6 sezon Fortnite Battle Royale wprowadza między innymi nowy Karnet Bojowy. Gracze mogą zgarnąć 100 poziomów i ponad 100 nowych nagród – przyjemność została wyceniona na 950 V-Dolców. Deweloperzy zaoferują również „pupile”, czyli specjalne zwierzątka, które mogą biegać za naszymi plecami, a na mapie znajdziecie „widmowe kamienie”, które pozwalają wtopić się w mrok. W świecie pojawiły się także latające wyspy, rosnące uprawy oraz nadciągające burze. Wśród nowych przedmiotów nie znajdziecie potężnych broni, ale za to zostały dodane tarcze, a wkrótce odbędzie się „intensywna sesja”, dzięki której zgarniecie nowe nagrody.
Fortnite 6 sezon zmiany
OGÓLNE
WYDAJNOŚĆ
- Naprawiono rzadki przypadek wyłączania się Fortnite, które występowało po przełączeniu się na inne okno systemu (np. przez zminimalizowanie) i powrocie do gry.
- Zredukowano zacinanie się gry na komputerach Mac, powodowane przez przydzielanie pamięci karty graficznej.
ZNANE PROBLEMY
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
-
Na urządzeniach mobilnych ikona widmowego kamienia pojawia się w pustych polach ekwipunku zanim kamień zniknie.
Chcecie wiedzieć, co leży na sercu społeczności? Wejdźcie na stronę Trello poświęconą Fortnite.
BATTLE ROYALE
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Widmowe kamienie
- Przedmioty jednorazowego użytku, znajdowane zwykle wokół obszarów skażonych burzą.
- Użycie widmowego kamienia daje na krótki czas Widmową Formę.
- Efekty Widmowej Formy:
- Brak możliwości używania broni.
- Postać stojąca bez ruchu jest niewidoczna dla wrogów.
- Gdy postać porusza się, staje się lepiej widoczna i pozostawia za sobą Widmową Smugę.
- Zapewnia większą prędkość poruszania się, wysokość skoku oraz odporność na obrażenia od upadku.
- Zapewnia nową zdolność: Fazę. Można ją aktywować przyciskiem strzału.
- Faza: Przemieszcza postać w kierunku, w którym jest zwrócona, a także umożliwia przenikanie przez obiekty.
- Efekt trwa przez 45 sek., ale można go wyłączyć wcześniej, przytrzymując alternatywny przycisk strzału (przycisk celowania).
- Granat impulsowy, pistolet maszynowy z tłumikiem, lekki pistolet maszynowy, Odbijacz i zdalne ładunki wybuchowe wróciły do skarbca.
- Wszystkie bronie i przedmioty, które wylądowały w skarbcu w chwili premiery aktualizacji 6.0, nadal będą dostępne w trybie Placu zabaw.
- Do Przysysaka dodano pęd. Jeżeli Przysysak przyczepi się do obiektu w ruchu (np. pojazdu lub gracza), jego pęd zostanie dodany do siły wystrzału Przysysaka.
- Będzie to miało zastosowanie jedynie, jeżeli wystrzelony gracz uzyska w ten sposób dodatkową prędkość. Nie będzie jej mógł przez to stracić.
- Zmniejszono liczbę użyć Przysysaka z 15 do 10.
- Zmniejszono obrażenia dubeltówki z 143/150 do 114/120.
- Zmniejszono szansę na pojawienie się podwójnych pistoletów w łupach luzem z 1,49% do 0,88%.
Poprawki błędów
- Gracze nie będą już wystrzeliwani z siłą większą niż planowana po przyczepieniu Przysysaka do pojazdu.
- Korzystanie z Przysysaka podczas używania panelu skokowego nie będzie już powodować problemów z funkcjonalnością ekwipunku.
- Górna połowa modelu postaci nie będzie już przenikać przez ściany przy korzystaniu z Przysysaka podczas kucania.
- Naprawiono wizualny błąd, który mógł powodować, że przepychacz Przysysaka po wystrzale wciąż był widoczny w broni.
- Możliwość zmiany ekwipunku nie będzie już blokowana podczas strzelania z Przysysaka w trakcie zmiany broni.
- Dopasowano długość animacji przeładowywania ciężkiej snajperki tak, by była lepiej zsynchronizowana z przeładowaniem.
- Zmniejszono siłę, z jaką ładunki wystrzelone ze strzelby oddziałują na pojazd.
ROZGRYWKA
- Nowe lokacje
- Latająca Wyspa
- Skażone Obszary
- Pola Kukurydzy
- Nawiedzone Zamczysko
- Wskakujcie do gry i sprawdźcie resztę nowości!
- Zapisz się do gry, korzystając z ulubionego sposobu sterowania. Gracz zostanie przydzielony do odpowiedniej kolejki w zależności od urządzenia, którego użył, by kliknąć przycisk „Graj” lub „Gotowe”.
- Jeżeli system dobierania graczy został uruchomiony przy użyciu klawiatury i myszy, gracz znajdzie się w kolejce dla osób korzystających z komputera. Będzie jednak można przełączyć się w trakcie meczu na kontroler.
- Jeżeli system dobierania graczy został uruchomiony przy użyciu kontrolera, gracz znajdzie się w zwykłej kolejce dla osób korzystających z danego urządzenia. W trakcie trwania meczu nie będzie można przełączyć się na klawiaturę i mysz.
- Własne przypisania na kontrolerze
- Zmiany konfiguracji będą odtąd dokonywane przy użyciu ekranu wyboru po lewej stronie menu.
- Po wybraniu opcji własnej konfiguracji po prawej stronie menu wyświetlą się przycisku do wyboru. Kliknięcie danego przycisku spowoduje wyświetlenie listy akcji, które można do niego przypisać.
- Wyboru trybu (walki lub budowania) będzie można odtąd dokonać przy użyciu drążków. Gdy gracz będzie w trybie walki lub budowania, akcje dostępne w ramach danego trybu i akcje z obu trybów wybrać będzie można z listy dostępnych akcji.
- Zmiany konfiguracji będą odtąd dokonywane przy użyciu ekranu wyboru po lewej stronie menu.
- Zmiany w kręgach burzy
- Czwarta strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 90 do 80 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 60 do 70 sek.
- Piąta strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 90 do 70 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 40 do 60 sek.
- Szósta strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 60 do 30 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 30 do 60 sek.
- Siódma strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 45 do 20 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 25 do 50 sek.
- Zwiększono promień z 1250 do 1650
- Ósma strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 30 do 15 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 25 do 40 sek.
- Zwiększono promień z 625 do 1090
- Dziewiąta strefa bezpieczna przed burzą
- Skrócono czas oczekiwania z 30 do 15 sek.
- Wydłużono czas kurczenia z 25 do 40 sek.
- Poruszające się strefy bezpieczne przed burzą na późniejszych etapach gry będą przemieszczać się o 50% dalej od poprzedniej strefy bezpiecznej.
- Czwarta strefa bezpieczna przed burzą
- Przycisk aktywujący klakson TWG został przypisany do dolnego przycisku krzyżaka, aby umożliwić ruch automatyczny.
- Nie będzie już można ustawiać pułapek na płotach z drutu kolczastego.
Poprawki błędów
- Zwiększono precyzję i częstotliwość wartości obrotu przesyłanych przez sieci. Dzięki temu obroty i zmiany kierunku celowania innych graczy będą bardziej płynne.
- Wprowadzono poprawki, dzięki którym postaci będą poruszać się płynnie, zwłaszcza podczas swobodnego spadku.
- Brak płynności powodowany był przez nieprawidłowe wartości przyspieszenia przesyłane przez sieć.
- Błąd ten sprawiał także niekiedy, że animacja swobodnego spadku innych postaci wyglądała na błędną.
WYDAJNOŚĆ
- Zoptymalizowano kod renderujący wiążący tekstury na Switchu. Poprawi to wydajność procesora i karty graficznej, co poskutkuje płynniejszą rozgrywką i wyższą rozdzielczością renderowania.
- Zoptymalizowano wydajność gry, gdy na ekranie obecnych jest wielu graczy naraz.
- Optymalizacje wątku gry
- Zoptymalizowano ruch zrzutów zapasów.
- Poprawiono wydajność i wykorzystanie pamięci urządzeń z Androidem wykorzystujących Vulkana.
- Ma to wpływ na urządzenia S9+ i Note 9 w wariantach Adreno.
- Zoptymalizowano wykorzystanie pamięci urządzeń mobilnych w celu zredukowania szansy na obniżenie wydajności, jeżeli w tle działać będzie wiele aplikacji.
DŹWIĘK
- Gracze będą mogli odtąd wybrać w szafce ulubioną muzykę. Nowe utwory można uzyskać w ramach karnetu bojowego sezonu 6.
- Zmieniono przetwarzanie dźwięków kroków tak, by zwiększyć kontrast między brzmieniem kroków nad i pod graczem. Kroki postaci znajdującej się niżej będą miały większe echo, jak gdyby wydobywały się z piwnicy.
- Wysokość dźwięku kroków będzie się zmieniać. Im dalej od gracza będzie się znajdować ich źródło poniżej, tym dźwięk będzie niższy. Im dalej źródło powyżej – tym wyższy.
- Zwiększono nieznacznie głośność odgłosów kroków blokowanych przez otoczenie, budynki lub budowle graczy.
- Więcej informacji na temat zmian w odgłosach kroków znaleźć można na poświęconej mu stronie.
- Zwiększono dystans, z którego słyszalne są odgłosy rozkładania i składania lotni.
- Zwiększono zasięg, w jakim postaci w swobodnym spadku słyszą dźwięki tak, by był podobny do zakresu słyszalności podczas szybowania na lotni.
- Dodano efekt dopplerowski do dźwięków szybowania na lotni.
- Daje to „efekt przejeżdżającego samochodu”, gdy gracze przelatują nad głową postaci.
Poprawki błędów
- Poprawiono i dodano efekty dźwiękowe do Ninjaulika i Serdecznego Kilofu na platformach mobilnych i Switchu.
INTERFEJS
- Poprawiono układ szafki, by pasował do większej liczby typów przedmiotów.
Poprawki błędów
- Usunięto kropki i dodano „the” w odpowiednich miejscach na ekranie ustawień prywatności w angielskiej wersji gry.
- Poprawiono błędne informacje widoczne w polu z przyciskiem zakupu przy pierwszym wyświetleniu ekranu karnetu bojowego.
- Nagłówki wyzwań nie będą już zawierały błędnych nazwy kategorii oraz stylu po przewinięciu.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Pupile już w grze!
- Pierwszych uroczych pupili można zdobyć w karnecie bojowym sezonu 6.
- Poprawiono efekty graficzne burzy, w tym deszcz i błyskawice, których intensywność będzie narastać w zależności od siły burzy.
Poprawki błędów
- Wprowadzono drobną poprawkę graficzną do koszulki pod ramionami w stroju Zabójcza Rockmanka.
- Ma to naprawić powodowane przez koszulkę błędy wizualne, występujące w trakcie niektórych animacji i emotek.
SYSTEM POWTÓREK
- Prędkość odtwarzania powtórek można będzie odtąd zmieniać przy pomocy kontrolera przy ukrytym interfejsie systemu powtórek.
- Opcję „Efekty graficzne wysokiej jakości” przeniesiono do zakładki ustawień obiektywu. Niektóre z ustawień przesłony i ostrości będą odtąd ukryte, jeżeli opcja głębi ostrości nie będzie aktywna.
- System powtórek będzie odtąd poprawnie wykorzystywać przyciski poruszania się wybrane w ustawieniach sterowania.
- Odwrócono domyślny kierunek widoku trzecioosobowego, by sterowanie nim było spójne z pozostałymi kamerami.
Poprawki błędów
- Widok trzecioosobowy będzie odtąd wykorzystywać opcję odwróconej osi Y.
- Klawisz Alt nie będzie już otwierać ekranu ekwipunku podczas odtwarzania powtórki.
- Przycisk „Skok do przodu” będzie działać prawidłowo podczas pauzy odtwarzanej powtórki.
- Włączone paski zdrowia w systemie powtórek nie będą już niepoprawnie animowane.
- Kolor pasków zdrowia nie będzie się już zmieniać na zielony, jeżeli powalony gracz zostanie zlikwidowany.
- Kamery śledzące w systemie powtórek nie będą już zmieniać śledzonego obiektu po każdej zmianie lub odświeżeniu osi czasu.
- Pozycja kamery z drona będzie odtąd poprawna po po zmianie lub odświeżeniu osi czasu.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Opisy przedmiotów w grze będą odtąd wyświetlane bardziej spójnie.
Poprawki błędów
- Promień skrętu rakiety kierowanej będzie odtąd spójna z tą z innych platform.
- Sterowanie mapą przy użyciu dotyku będzie odtąd działać poprawnie.
- Ustawienia grafiki będą wyświetlane poprawnie na urządzeniu Note 9.
RATOWANIE ŚWIATA
OGÓLNE
- Włączenie uwierzytelniania wieloskładnikowego na koncie Epic będzie odtąd zapewniać następujące nagrody w kampanii Ratowanie Świata:
- 50 pól w Zbrojowni
- 10 pól w plecaku
- 1 legendarną lamę ze skrytki trolla
MISJE I SYSTEMY
- Awansujcie i ewoluujcie ulubione przedmioty w trakcie mini-wydarzenia Intensywna Sesja!
- Misje alarmowe z minibossami są aktywne. Można wykonać do 10 takich misji dziennie.
- W trakcie trwania wydarzenia misje alarmowe z minibossami będą zapewniać dwie nagrody w formie PD, materiałów do ewolucji, re-profitów lub profitów+ zamiast jednej.
- Misje alarmowe z minibossami będą zapewniać złoto zamiast talonów.
- W trakcie trwania wydarzenia misje alarmowe z minibossami nie będą wynagradzać graczy bohaterami, schematami, ocaleńcami, minilamami, kluczami transformacyjnymi ani V-dolcami.
- Dodano 4 wątki fabularne. Każdy z nich składa się z 10 etapów, których ukończenie będzie jednorazowo dawać graczom coraz lepsze nagrody (bohaterów/schematy/PD ocaleńca, materiały do ewolucji, profity+ lub złoto).
- W ramach tych wątków dostępne będą także powtarzalne zadania, z nagrodami w postaci żywiołowych profitów+, re-profitów i materiałów do ewolucji.
- PD i materiały do ewolucji z misji alarmowych z minibossami będą odtąd płynnie skalowane do poziomu trudności misji.
WYDAJNOŚĆ
- Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry po wyposażeniu postaci w zdolność wykorzystującą znacznik położenia.
- Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry po tym, jak pojawiała się wiadomość przy podniesieniu.
- Gra nie będzie się już zawieszać przez wyposażony widżet.
- Kwestie bohatera nie będą już powodować zacinania się gry.
- Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry na początkowym poziomie samouczka.
- Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry podczas pierwszej misji obrony burzowej tarczy.
BOHATEROWIE
- W trakcie trwania wydarzenia Intensywna Sesja w sklepie okolicznościowym pojawi się Kyle MEGABAZA.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że zdolności Rubieżnika otrzymywały premie zapewniane przez fragmenty ładunku nawet po zużyciu fragmentów.
- Wartości procentowe prędkości poruszania się w opisach zdolności Bomba Dymna i profitu Z Dymem będą odtąd spójne.
- Poprawiono pewne niespójności w opisach następujących zdolności Budowniczych: Zapora, Wielowątkowość, Supernaładowana Plazma i Nasmarowane Zębatki.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano podrasowany pistolet maszynowy do sklepu tygodniowego.
- Podrasowany pistolet maszynowy to szybkostrzelny pistolet automatyczny. Jest niezwykle skuteczny przy strzelaniu z biodra i w starciach z bliska.
- Dostępny do 4 października, godz. 2:00 czasu polskiego.
- W trakcie Intensywnej Sesji do sklepu tygodniowego powróci kilka przedmiotów. W pierwszym tygodniu będzie to hydrauliczny młot Druzgotacz.
- Zamachy Druzgotaczem są powolne, ale gwarantują ogromną siłę odrzucania. Ten młot ma także silny atak z zamachu, który odrzuca wrogów znajdujących się w pobliżu.
- Dostępny do 4 października, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Celowniki w interfejsie będą wyraźniej wskazywać, kiedy broń dystansowa wymierzona jest najlepiej.
Poprawki błędów
- Poprawiono czas tworzenia Upiora, by był taki sam, jak w przypadku innych legendarnych broni.
- Cios z Doskoku będzie odtąd uruchamiać wibracje kontrolera.
- Naprawiono Cios z Doskoku, by przy jego użyciu wyświetlały się efekty graficzne.
- Naprawiono część obiektów, które można przeszukać, a które jak dotąd bywały niewidoczne, np. puszki czy pojemniki z bekonem.
- Naprawiono błąd, który powodował, że efekty żywiołów broni nie były widoczne dla innych graczy.
- Naprawiono Kręglarza, którego efekty wizualne czasem nie wyświetlały się przy kilku odbiciach jedno po drugim.
ROZGRYWKA
- Przy atakach budowli graczy z bliskiej odległości, czerwone sylwetki wrogów będą widoczne przez ściany, co ułatwi graczom dostrzeżenie ich.
Poprawki błędów
- Naprawiono kilka błędów, które powodowały, że gracze nie mogli umieścić niektórych budowli na pewnych obszarach chodnika.
WROGOWIE
- Dodano nowego wroga: krzepkiego z tarczą!
- Krzepki z tarczą dźwiga drzwi od lodówki, blokujące większość ataków frontalnych.
- Krzepki z tarczą będzie bić graczy drzwiami od lodówki.
- Krzepki z tarczą będzie mógł pojawić się w grze z modyfikatorami żywiołów.
INTERFEJS
- Okienko nieotwartych lam w zakładce łupu będzie odtąd zawierać nazwę każdej nieotwartej lamy.
- Do interfejsu dodano opcję pozwalającą na wyświetlenie statystyk sieci.
Poprawki błędów
- Lista nagród po ukończeniu misji będzie odtąd mogła zawierać wiele nagród tego samego typu.
- Dzięki temu opisy mega-alarmów będą odtąd zawierać prawidłowe ilości nagród.
- Poprawiono ekran podglądu przedmiotów tak, by przycisk awansowania nie był dostępny, jeżeli otwarte jest menu ulepszeń.
- Panel z informacjami szczegółowymi będzie odtąd można przewijać przy użyciu kontrolera podczas masowego odprawiania bohaterów.
- Naprawiono błąd, który powodował, że opisy opcji interfejsu nie były wyświetlane w menu ustawień.
- Poprawiono nakładający się na siebie tekst listy profitów na ekranie podglądu bohatera.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przycisk „Wybierz tryb gry” był czasem widoczny w menu na górze ekranu, gdy postać znajdowała się w strefie.
- Naprawiono znacznik głosowania, który czasem pozostawał widoczny po zakończeniu głosowania.
- Okienko głosowania będzie odtąd poprawnie pokazywać poziom trudności misji grupowych.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze byli wyrzucani z lobby po tym, jak włączyli tryb gry z innymi.
DŹWIĘK
- Do stanu powalony, lecz nie wyeliminowany dodano muzykę, by podkreślić zagrożenie.
Poprawki błędów
- Naprawiono kilka błędów muzyki w tle, w menu i podczas sekwencji zwycięstwa.
- Naprawiono różne błędy, które powodowały, że gruchotacze i kradzieje nie były słyszalne podczas walki.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.