Quake 2 RTX pod skrzydłami NVIDII

Gry
1736V
Quake 2 RTX pod skrzydłami NVIDII
Paweł Musiolik | 19.03.2019, 11:50

NVIDIA widząc amatorski projekt implementacji ray tracingu do Quake'a 2, postanowiła projekt wspomóc i znacząco go ulepszyć. Q2VKPT stał się grą, oferującą znacznie więcej usprawnień.

Q2VKPT to amatorski projekt implementacji ray tracingu w silniku Quake'a 2. Efekty, które pokazywaliśmy wam w styczniu, robiły spore wrażenie. NVIDIA widząc, co osiągnęła grupa programistów, postanowiła ich wesprzeć.

Dalsza część tekstu pod wideo

Quake 2 z ray tracingiem. Wreszcie gra, która zadziała płynnie

Korzystający z Vulkana projekt opierał się o path tracingu, którego implementację NVIDIA znacząco ulepszyła. Dodano opcję kontrolowania w czasie rzeczywistym pory dnia, promieni słonecznych wraz z ich odbiciami, refrakcję światła na wodzie i szkle, odbijające i przeźroczyste powierzchnie, mnóstwo efektów oświetlenia i grafiki.

To nie wszystko. Pojawiają się także tekstury wyższej rozdzielczości z Quake 2 XP, wsparcie dla SLI, efekty cząsteczkowe (m.in. dym) korzystające z NVIDIA Flow. NA swojej stronie, NVIDIA zamieściła zrzuty, na których możecie porównać obie wersje.

Quake 2 RTX porównanie #1

Quake 2 RTX porównanie #2

Jak wam się podoba?

Źródło: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/quake-ii-rtx-ray-tracing-vulkan-vkray-geforce-rtx/

Komentarze (36)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper