Quake 2 RTX pod skrzydłami NVIDII
NVIDIA widząc amatorski projekt implementacji ray tracingu do Quake'a 2, postanowiła projekt wspomóc i znacząco go ulepszyć. Q2VKPT stał się grą, oferującą znacznie więcej usprawnień.
Q2VKPT to amatorski projekt implementacji ray tracingu w silniku Quake'a 2. Efekty, które pokazywaliśmy wam w styczniu, robiły spore wrażenie. NVIDIA widząc, co osiągnęła grupa programistów, postanowiła ich wesprzeć.
Quake 2 z ray tracingiem. Wreszcie gra, która zadziała płynnie
Korzystający z Vulkana projekt opierał się o path tracingu, którego implementację NVIDIA znacząco ulepszyła. Dodano opcję kontrolowania w czasie rzeczywistym pory dnia, promieni słonecznych wraz z ich odbiciami, refrakcję światła na wodzie i szkle, odbijające i przeźroczyste powierzchnie, mnóstwo efektów oświetlenia i grafiki.
To nie wszystko. Pojawiają się także tekstury wyższej rozdzielczości z Quake 2 XP, wsparcie dla SLI, efekty cząsteczkowe (m.in. dym) korzystające z NVIDIA Flow. NA swojej stronie, NVIDIA zamieściła zrzuty, na których możecie porównać obie wersje.
Jak wam się podoba?