11bit studios z rekordowymi wynikami. Projekt 8 z dużym budżetem i gra trafi na konsole
Fantastycznymi wieściami podzieliło się 11 bit studios. Rodzima ekipa podsumowała 2018 rok, w którym zanotowała rekordowe wyniki i przestawiła plany na kolejne miesiące. Tajemniczy Project 8 trafi jednocześnie na PC oraz konsole.
11bit studios osiągnęło 82,11 mln zł ze sprzedaży w 2018 roku (19,15 mln zł w roku poprzednim), a zysk operacyjny wyniósł 46,95 mln zł (7,62 mln zł w ubiegłym roku). Te wyniki były możliwe dzięki bardzo dobrej sprzedaży Frostpunka, Moonlighter oraz wciąż pozytywnej monetyzacji This War of Mine.
This War of Mine i 11 bit studios wygenerowało ponad 500 000 dolarów dla organizacji War Child
„Bardzo dobra sprzedaż 'Frostpunk' i 'Moonlighter' oraz utrzymująca się na wysokim poziomie monetyzacja 'This War of Mine', przełożyły się w 2018 roku na rekordowe, najlepsze w historii 11 bit studios wyniki finansowe. W 2018 roku spółka zwiększyła przychody, w porównaniu z 2017 rokiem, o 328,8% do 82,11 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł o 516,1% do 46,95 mln zł. Zarobek netto zwyżkował do 37,55 mln zł z 3,42 mln zł rok wcześniej, czyli przeszło 10-krotnie"
Frostpunk w zaledwie osiem miesięcy wygenerował przychód na poziomie 14 mln dolarów, a This War of Mine osiągnęło 21 mln dolarów. Warto oczywiście pamiętać, że ten pierwszy tytuł wciąż zmierza na konsole, więc możemy mieć pewność, że Polacy osiągną jeszcze lepsze wyniki.
11 bit studios skupia się teraz na Projekt 8. Studio nadal nie podało ostatecznej nazwy, jednak Polacy zamierzają przeznaczyć na produkcję około 20 mln zł. Gra jest jednocześnie przygotowywana na PlayStation 4, Xboksa One oraz komputery osobiste – pierwszy raz w historii studia firma dba od początku o trzy wersje.
"Naszym najważniejszym projektem na kolejne kwartały, w obszarze tworzenia gier, jest produkcja gry o roboczej nazwie 'Projekt 8', której budżet szacowany jest na ok. 20 mln zł. Zamierzamy też dalej rozwijać 'Frostpunk' oraz monetyzować 'This War of Mine'" - prezes 11 bit studios, Grzegorz Miechowski
W planie 11 bit studio jest budowa trzech zespołów, dzięki którym twórcy będą systematycznie (11-18 miesięcy) mogli wrzucać na rynek duże gry.