Przejęcie Double Fine Productions przez Microsoft to „idealne rozwiązanie”
Tim Schafer nie ukrywa zadowolenia z dołączenia do rodziny Microsoftu. Zdaniem szefa Double Fine Productions, teraz deweloperzy mogą skupić się na tworzeniu dziwnych gier i nie muszą martwić się znalezieniem wydawcy.
Double Fine Productions zostało oficjalnie dołączone do rodziny Microsoftu. Twórcy zamierzają teraz produkować gry dla giganta z Redmond i jest to podobno idealna sytuacja dla deweloperów. Przejęcie skomentował Tim Schafer.
Dyrektor ID@Xbox przekazał, że subskrybenci Game Passa kupują więcej gier
Tim Schafer nie ukrywa, że obawiał się dołączenia do Microsoftu. Jego studio zostało założone w 2000 roku, firma posiada swój wizerunek, ale podczas rozmów zrozumiał jedno – Amerykanie nie zamierzają narzucać swoich wytycznych:
„Tak naprawdę nie szukaliśmy przejęcia, ale rozmawialiśmy o innych sprawach i [Microsoft] wspomniał, że zajmuje się przejmowaniem innych firm i te inne firmy wydają się mieć bardzo silną tożsamość, jak Ninja Theory. To nie są studia, które chcą zarabiać na produktach Microsoftu. Zapytaliśmy [Microsoft], dlaczego chcieliby nabyć zespoły, a oni mówili o tworzeniu zróżnicowanych, szeroko zakrojonych treści dla Game Pass”.
Szef Double Fine Productions mówi wprost – Microsoft szuka zróżnicowanych zespołów, które będą kreować gry dla Xbox Game Pass, więc jego zespół zdecydował się dołączyć do rodziny. Jednocześnie pracownicy Microsoftu uspokoili Schafera zapewniając mu pełną, kreatywną swobodę:
„Byłem bardzo zaniepokojony utratą naszej kultury i tożsamości. Oni [Microsoft] wytłumaczyli nam nowy sposób, w jaki dokonują tych przejęć za pomocą dołączonych zespołów, które nie są zintegrowane z Microsoftem. Zostawiono je same, robią swoje i pozostają niezależne, ale są dobrze finansowane. Brzmi to jak dobra umowa”.
Twórca nie ukrywa, że jest to dla niego idealne rozwiązanie, bo może skupić się na kreowaniu gier, a nie musi martwić się szukaniem partnerów, którzy zajmą się wydaniem tytułów:
„Myślę, że to dla nas idealne rozwiązanie, ponieważ możemy skupić się na robieniu naszych inspirowanych, dziwnych gier i nie martwić się o to, w jaki sposób dojdziemy do kolejnej transakcji. Nie gonimy za kolejnym finansowaniem i nie zastanawiamy się, na ile miesięcy starczy nam pieniędzy”.
Warto spojrzeć: