Fallout 76. Aktualizacja 10.5 - lista zmian
Fallout 76 wraca do nas z kolejną aktualizacją gry na wszystkich trzech platformach. Jak wygląda lista zmian aktualizacji 10.5?
Na koniec miesiąca Bethesda przygotowała nową aktualizację Fallout 76. Lista zmian jest nieco krótsza w porównaniu do wcześniejszych łatek, ale i tak wyjątkowo długa i dotyczy praktycznie każdego aspektu gry.
Modyfikacja Fallout Miami dostępna we wczesnej wersji
Co poprawiono w aktualizacji 10.5 do Fallout 76, która dostępna jest od wczoraj i zajmuje 3 GB na konsolach i 1 GB na PC?
Zmiany projektowe w Nuclear Winter
Przedmioty i łupy
- Podszewka pancerza: Od teraz poza jednym nakryciem głowy i jednym strojem gracze mogą polubić w Atomowym Sklepie także jedną podszewkę pancerza, aby użyć jej w trybie Nuclear Winter.
- Automatyczne karabiny bojowe: Od teraz znaleźć je można w małych skrzyniach z zaopatrzeniem, a nie w pojemnikach istniejących w świecie gry.
- Pistolety maszynowe: Od teraz znaleźć je można w średnich, a nie małych skrzyniach z zaopatrzeniem.
- Skrzynie z zaopatrzeniem: Zmieniono liczbę skrzyń z zaopatrzeniem na kilku obszarach, gdzie pojawiało się ich więcej, niż powinno.
Profity
- Uciekający trup: Efekty tego profitu nie były dotąd stosowane poprawnie, więc zostały one zmienione. Obecnie profit spowalnia utratę punktów akcji o 25%, gdy liczba PW spadnie poniżej 30%.
Postępy nadzorcy
- Terminale: Dodano nowe wpisy w terminalach ZAX-a, które można odblokować, zdobywając 100. poziom autoryzacji.
Interfejs użytkownika
- Samouczki: Dodano przycisk „Więcej informacji” w menu kart profitów Nuclear Winter, dzięki któremu można ponownie otworzyć związany z nimi samouczek.
Poprawki błędów w trybie przygodowym i przetrwania
Grafika i elementy graficzne
- Pancerz wspomagany: Fragmenty szkieletu pancerza wspomaganego nie prześwitują już przez malowanie czarnego jeźdźca, a kolor reflektora tego malowania został odpowiednio zmieniony.
- Pancerz wspomagany: Fragmenty zbrojenia nie przesłaniają już widoku graczowi, gdy posługuje się ciężką bronią, korzystając z widoku pierwszoosobowego w pancerzu wspomaganym z diabolicznym malowaniem typu I, II lub III.
- Cienie: Usunięto błąd, w wyniku którego cienie postaci mogły wyglądać bryłowato.
- Broń: Malowanie Ratowników na strzelbę powtarzalną od teraz nakładane jest poprawnie na broń z tłumikiem.
C.A.M.P., rzemiosło oraz warsztaty
- Exploit: Usunięto exploit, który pozwalał na duplikowanie przedmiotów w automatach sprzedażowych graczy.
- Znaki: Naprawiono błąd, przez który kolejne ataki gracza na wielki znak Red Rocket nie powodowały żadnych uszkodzeń.
Profity
- Gnat-fu: Od teraz podczas korzystania z karty profitu „Gnat-fu” V.A.T.S. nie zamyka się automatycznie po zabiciu przeciwnika.
Wydajność i stabilność
- Wydajność: Skrócono czas wczytywania C.A.M.P. podczas łączenia ze światem oraz po szybkiej podróży.
- Stabilność: Próba użycia szybkiej podróży, aby przenieść się z jednego aktywnego wydarzenia do innego, nie powoduje już na PC wyłączania się klienta gry.
- Stabilność: Usunięto rzadko występujący błąd powodujący wyłączanie się gry podczas szybkiej podróży lub wczytywania świata.
- Stabilność: Usunięto rzadko występujący błąd powodujący wyłączanie się gry po kliknięciu na mapie znacznika zbiega należącego do członka drużyny.
Zadania i wydarzenia
- Operacja Porządki: Gracze ponownie mogą porozmawiać z drużynowym skautów-pionierów Pompym, aby rozpocząć codzienne zadanie „Operacja Porządki”.
Interfejs użytkownika
- Tworzenie postaci: Usunięcie ze świata gry z powodu bezczynności podczas tworzenia nowej postaci nie powoduje już znikania części interfejsu użytkownika po dołączeniu do nowego świata.
Poprawki błędów w Nuclear Winter
Grafika i elementy graficzne
- Exploit: Usunięto exploit, który można było wykorzystać do wyłączania wyświetlania trawy i zarośli podczas rozgrywki w Nuclear Winter.
- Grafika: Trawa znajdująca się poza granicą ognistego kręgu nie zanika już, gdy gracz odrodzi się w jej pobliżu.
- Grafika: Naprawiono błąd powodujący pojawianie się artefaktów graficznych na ścianie burzy podczas zmiany objętego burzą obszaru.
- Oświetlenie: Wnętrze Krypty 51 jest teraz odrobinę lepiej oświetlone, dzięki czemu łatwiej zorientować się, kto ćwiczy na tobie umiejętności bokserskie przed rozpoczęciem rozgrywki.
C.A.M.P.
- Schematy: Od teraz gracze mogą używać w Nuclear Winter schematów, które w innych trybach gry wymagają profitu „Obrona domu” lub „Nauka”. Jednakże wszystkie obiekty zawarte w schematach, które wymagają tych profitów (na przykład działka czy pułapki), zostaną w Nuclear Winter usunięte.
- Schematy: Wymagania profitów, takie jak „Obrona domu” lub „Nauka”, nie pojawiają się już podczas próby użycia schematu w Nuclear Winter.
- Menu budowy: Podczas rozgrywki w Nuclear Winter w menu budowy nie pojawiają się już zakładki wody, żywności i zasobów.
Wyzwania
- Walka: Opisy wyzwania „Ukończ rozgrywki” w Nuclear Winter zostały zmienione na „Nie opuszczaj rozgrywki przed jej końcem”, aby zwiększyć czytelność.
- Codzienne: Codziennych wyzwań Nuclear Winter nie można już ukończyć więcej niż raz dziennie. Codzienne wyzwania zostały ponownie włączone.
Stworzenia
- Błotniaki: Nie blokują się już w drzewach po pojawieniu się w hotelu New River Gorge.
Zagrożenia
- Radioaktywne beczki: Nie powodują już nieustannego przyjmowania radów przez znajdujących się w ich pobliżu kandydatów.
Profity
- Żabie udka: Opis karty profitu „Żabie udka” został zmieniony na „Skaczesz znacznie wyżej”, aby pasował lepiej do opisu jej efektów zamieszczonym w Pip-Boyu.
- Młynek: Od teraz prawidłowo zwiększa szybkość przeładowywania karabinu automatycznego.
- Rozbiórka: Od teraz prawidłowo zwiększa uszkodzenia zadawane C.A.M.P. i obiektom warsztatowym o 120%.
Przedmioty
- Nakrycia głowy: Bandanę tropiciela, gogle tropiciela, maskę trapera pustkowi i kapelusz trapera pustkowi można od teraz poprawnie oznaczać w Atomowym Sklepie jako ulubione, aby korzystać z nich w Nuclear Winter razem ze strojami takimi jak płaszcz bojowy starszego.
- Holotaśmy: Holotaśmy z Krypty 51 nie mogą być już umieszczane w pojemnikach.
- Pojawianie się przedmiotów: Usunięto lokalizację, w której mógł pojawić się nóż myśliwski, ponieważ ta broń nie powinna być dostępna w Nuclear Winter.
- Czasopisma: Zmieniono orientację kilku czasopism, które poprzednio wyświetlane były stroną tytułową do dołu.
- Czasopisma: Czas trwania obniżenia kosztu PA zapewnianego przez „Życie Skautów 8” wydłużono z 30 minut do 1 godziny, dzięki czemu odpowiada on czasowi trwania efektów pozostałych magazynów w Nuclear Winter.
- Pancerz wspomagany: Spuszczenie wzroku z powalonego członka drużyny w trakcie próby jego wskrzeszenia nie powoduje już wyjścia z pancerza wspomaganego.
- Pancerz wspomagany: Przytrzymywanie przycisku w celu wskrzeszenia członka drużyny, gdy korzysta się z pancerza wspomaganego, nie powoduje już blokowania sterowania grą.
Wydajność i stabilność
- Rozłączenia: Wprowadzono poprawkę, która zmniejsza liczbę przypadków rozłączeń z serwerem występujących tuż po znalezieniu rozgrywki w trybie Nuclear Winter.
- Rozłączenia: Powtarzanie dodawania i usuwania graczy do/z drużyny nie powoduje już ich rozłączania.
- Wydajność: Obiekty umieszczone w C.A.M.P. nie powodują już przycinania się gry w chwili, gdy są niszczone przez burzę.
- Stabilność: Usunięto błąd powodujący wyłączenie się gry podczas wychodzenia do menu głównego z trybu widza w Nuclear Winter.
- Stabilność: Usunięto problem, który mógł doprowadzić do awarii serwera po zakończeniu rozgrywki w Nuclear Winter.
- Stabilność: Usunięto parę błędów, które mogły powodować wyłączanie się gry w Nuclear Winter w trybie widza.
Interfejs użytkownika
- Kompas: Naprawiono błąd, który mógł powodować wyświetlanie na kompasie nieprawidłowych znaczników członków drużyny.
- Kompas: Wieżyczki z karabinem nie są już oznaczane na kompasie gracza, który je rozstawił, jako wrogie.
- Exploit: Usunięto exploit umożliwiający graczowi zdobycie broni we wnętrzu Krypty 51.
- Exploit: Usunięto exploit umożliwiający graczowi pozostanie we wnętrzu Krypty 51 zamiast dołączenia do walki z innymi kandydatami.
- Ulubione: Gracze nie mogą już oznaczać kodów startowych arsenału nuklearnego jako ulubione.
- Interfejs: Naprawiono rzadko występujący błąd w wersji Xbox, który w pewnych sytuacjach powodował pojawianie się i utrzymywanie podczas rozgrywki niefunkcjonalnych elementów interfejsu użytkownika.
- Lokalizacja: Poprawiono tekst wyświetlany po odpaleniu atomówki w rosyjskiej wersji klienta gry.
- Lokalizacja: W słowie „nadzorca” pojawiającym się na zduplikowanych kartach profitów nie brakuje już znaków w japońskiej wersji klienta gry.
- Lokalizacja: Od teraz tekst na stronie z dodatkowymi informacjami o Nuclear Winter nie jest już ucięty w innych niż angielska wersjach klienta gry.
- Mapa: Od teraz, gdy burza zmienia zajmowany przez nią obszar, jej granice są wyświetlane na mapie prawidłowo.
- Wyniki rozgrywki: Naprawiono błąd, przez który informacja o miejscu zajętym przez gracza mogła nie być wyświetlana na ekranie z wynikami rozgrywki.
- Wyniki rozgrywki: Od teraz zdobyte już przez gracza nagrody za postępy nie są wymieniane w sekcji „Nadchodzące nagrody” ekranu z wynikami rozgrywki.
- Wyniki rozgrywki: Odpalenie atomówki za pomocą Pip-Boya lub menu ulubionych po odniesieniu zwycięstwa nie blokuje już wyświetlenia ekranu z wynikami rozgrywki.
- Powiadomienia: Powiadomienia „Podążaj za przywódcą do nowego świata” i „Szukanie świata” nie utrzymują się już na ekranie graczy, którzy odrzucili propozycję dołączenia do przywódcy ich drużyny w trybie przygodowym po rezygnacji z gry w Nuclear Winter.
- Menu profitów: Naprawiono błąd powodujący blokowanie menu profitów w trakcie zarządzania wyborem kart.
- Tryb foto: Ramki do zdjęć trybu Nuclear Winter od teraz prawidłowo wyświetlają logo Atomowego Sklepu, gdy są oglądane w trybie foto.
- Szybkie zestawy C.A.M.P.: Od teraz podczas próby użycia szybkiego zestawu C.A.M.P. menu budowy otwiera się prawidłowo i podświetla wybrany zestaw.
- Szybkie zestawy C.A.M.P.: Naprawiono błąd, przez który podczas próby rozmieszczenia szybkiego zestawu C.A.M.P. interfejs Quick-Boya pozostawał na ekranie.
- Tryb widza: Od teraz po zakończeniu rozgrywki widzom wyświetlana jest informacja o zwycięzcy.
- Tryb widza: Kamera nie robi już zbliżenia na widzów, gdy gracz, którego oglądają, użyje celownika swojej broni.
- Tryb widza: Od teraz czerwona czaszka oznaczająca miejsce zgonu gracza nie będzie wyświetlana graczowi, który zginął, lecz wyłącznie członkom jego drużyny.
- Statystyki: Gdy zginie ostatni przeciwnik z wrogiej drużyny, w której wszyscy pozostali członkowie są powaleni, zabicie powalonych przeciwników zostanie przypisane graczowi, który ich powalił (pod warunkiem, że gracz ten wciąż żyje).
- Terminale: Usunięto pustą drugą stronę z wpisu w terminalu w Krypcie 51.
- Samouczki: Dodano kilka brakujących samouczków w Nuclear Winter.