Remedy zostanie wykupione przez Sony? Twórcy Alan Wake mogą tworzyć ekskluzywne gry na PS5
W ostatnim czasie coraz głośniej o Remedy Entertainment. Po świeżych doniesieniach o powrocie praw wydawniczych do Alan Wake, w sieci pojawiły się pogłoski o możliwym wykupieniu Finów przez Sony. Japońska korporacja coraz śmielej zbroi się na nową generację.
Stworzenie mocnych struktur wydawniczych pod nową generację wydaje się szczególnie rozważnym podejściem, gdy mówimy o konkurencji z Microsoftem. Już jakiś czas temu szef Sony Interactive Entertainment Jim Ryan podkreślił, że ekskluzywne gry są obecnie priorytetem dla japońskiej korporacji.
Sony o planie na ekskluzywne tytuły – kupimy kolejne studia
Remedy Entertainment to fińskie studio znane z tak mocnych tytułów jak chociażby Alan Wake oraz Max Payne. Obecnie firma pracuje nad obiecującym Control, które przeznaczone jest dla PlayStation 4, Xboksa One oraz komputerów osobistych.
W artykule Push Square dotyczącym możliwych kandydatów do wykupienia przez Sony w ramach promowanej ostatnio idei tworzenia coraz większej ilości ekskluzywnych tytułów, z naciskiem na PlayStation 5, pojawia się Remedy Entertainment. Istnieje prawdopodobieństwo iż to właśnie Finowie będą kolejnym studiem na celowniku Sony - zgodnie z licznymi doniesieniami, korporacja szykuje się na przedstawienie oferty. I choć studio może chcieć utrzymać swoją niezależność, jak wskazują doniesienia w ostatnim czasie odwiedził je Shuhei Yoshida, szef Sony Worldwide Studios.
Sony posiada już w ramach SCE Worldwide Studios całkiem pokaźne grono, do którego zaliczamy takie studia jak:
- Bend Studio
- ForwardWorks
- Guerrilla Games
- Japan Studio
- London Studio
- Manchester Studio
- Media Molecule
- Naughty Dog
- PixelOpus
- Polyphony Digital
- San Diego Studio
- San Mateo Studio
- Santa Monica Studio
- Sucker Punch Productions
- Visual Arts
Czy możemy spodziewać się ekskluzywnych pozycji na PlayStation 5 spod ręki Finów? Na wszystkie doniesienia przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać. Jedno jest jednak pewne - Sony coraz poważniej i śmielej podchodzi do opracowania gier na wyłączność, a świeże IP dla nowej generacji są priorytetem.