Fortnite. Ostatnia aktualizacja przed zakończeniem Sezonu 9
Fortnite to cały czas potęga w kategorii gier free-to-play. Apex Legends nie zdołało przełamać hegemonii tej produkcji Battle Royale a to głównie za sprawą częstotliwości wydawania nowej zawartości.
Kiedy deweloperzy Apex Legends tłumaczą się, że nie chcą promować "kultury crunchu", zespół Epic Games dwoi się i troi, zapewniając nam kolejne nowości w Fortnite.
Tym razem udostępniono w Fortnite ostatnią dużą aktualizację przed zakończeniem Sezonu 9.
Najważniejsze nowości to przede wszystkim epickie i legendarne warianty Strzelby.
Sezon 9 w Fortnite ma się zakończyć w ostatnim dniu lipca. Do odpalenia Sezonu 10 zostały już zatem tylko ostatnie tygodnie!
Pełna lista modyfikacji z aktualizacji 9.40 do Fortnite:
Co nowego?
Strzelba taktyczna – warianty epicki i legendarny
Strzelba wraca w całkiem nowej postaci. Wskoczcie do gry i wypróbujcie warianty epicki i legendarny!Bronie i przedmioty
- Nowa epicka i legendarna strzelba taktyczna.
- 83/87 pkt. maksymalnych obrażeń
- 1,5 strzału na sekundę.
- Mieści 8 nabojów.
- Mnożnik trafienia w głowę: 2,25.
- Można go znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia, Transporterach Łupów i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Samopowtarzalny karabin snajperski ma zmniejszone powiększenie lunety.
- To zmiana zwiększająca komfort gry, mająca poprawić przydatność i odczucia podczas korzystania z tej broni.
- Zmiany strzelby bojowej
- Zmniejszono mnożnik trafień w głowę z 1,7 do 1,5.
- Zmniejszono skuteczność strzelby bojowej na daleki zasięg
- Skrócono krzywą balistyczną pocisków z:
- 2,44 (bez zmian)
- 4,88 pola do 4,39 pola
- 9,77 pola do 6,84 pola
- 19,53 pola do 11,72 pola
- Przyglądaliśmy się efektom ostatnich zmian w spadku obrażeń wraz z odległością i zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej ograniczyć skuteczność tej broni na dalekie dystanse, zmieniając krzywą tak, aby strzelba taktyczna bardziej przypominała inne bronie tego typu, a jednocześnie zachowała swój unikatowy charakter.
- Wycofano z gry
- Czterotaktowa snajperkę z tłumikiem
- Warianty epicki i legendarny.
- Przywrócono do gry
- Czterotaktowy karabin snajperski
- Warianty rzadki, epicki i legendarny.
Poprawki błędów
- Strzelba z magazynkiem bębnowym ma teraz prawidłowy spadek obrażeń wraz z odległością.
- Naprawiono błąd, który powodował, że panelu skokowego nie dało się zniszczyć kilofem.
Rozgrywka
- Podniesienie przedmiotu, który uzupełnia stos z nadwyżką nie powoduje już upuszczania trzymanego przedmiotu.
- Zamiast tego upuszczana jest nadwyżka.
- Gracze automatycznie podnoszą przedmioty jednorazowe, jeżeli mają je już w ekwipunku, a stos nie jest pełny.
- Jeżeli automatycznie podniesione przedmioty wypełnią stos, nadwyżka zostanie upuszczona.
- Posiadacze pakietów Fundatora otrzymali nowe lotnie i zbierak.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że pojemniki z zestrzelonych przez graczy dronów zaopatrzeniowych nie były widoczne.
- Drony zaopatrzeniowe, które zbyt długo były zablokowane, nie będą już pozostawały w bezruchu.
- Zmieniono „Odwróć sterowanie samolotem przy pomocy klawiatury” na „Odwróć sterowanie klawiaturą podczas latania” w menu opcji, aby podkreślić, że sterowanie mogącymi latać pojazdami naziemnymi, zostaje odwrócone podczas lotu.
- Naprawiono niektóre krańcowe przypadki, kiedy wyświetlane obrażenia zadane z użyciem strzelby były zaokrąglane w dół.
- Drzwi w schematach renderują się poprawnie, gdy gracze budują.
- Gracze mogą teraz łatwiej podnosić przedmioty, kiedy na nich stoją.
- Urządzenia do sterowania stopami umożliwiają graczom poprawną zmianę broni na następną lub poprzednią.
- Krzaki nie uniemożliwiają już graczom odzyskiwania zdrowia dzięki Fontannie Obfitości.
- Gdy gracz korzystający z Bomby Cienia wsiada do pojazdu, efekt Bomby nie pozostaje już aktywny po tym, kiedy powinien się zakończyć.
- Jeżeli automatyczne sortowanie jest włączone, podniesiona Fontanna Obfitości poprawnie wskakuje na pierwsze wolne miejsce po prawej stronie w ekwipunku, tak, jak inne przedmioty jednorazowe.
- Naprawiono błąd, który powodował, że po użyciu Szczeliny na Wynos gracze szybowali zbyt wolno.
- Przedmioty jednorazowe zmieniające wartości na paskach (mikstura osłony, apteczka itp.) mogą być używane przez graczy na tyrolce.
- Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że Bomby Cienia blokowały możliwość odbijania się od ściany pod pewnymi określonymi kątami.
- Gracze nie mogą już odbijać się od pola kukurydzy jak od ścian używając Bomby Cienia.
- Gracze nie mogą już odbijać się od strumieni powietrznych jak od ścian używając Bomby Cienia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że kręgi Fortbajtów nr 4, 64, 70 i 89 nie pojawiały się nawet wtedy, gdy gracz nosił wymagane elementy kosmetyczne.
- Aby uniemożliwić graczom nadużywanie emotki Dabowanie, wrowadzono opóźnienie pomiędzy jej zakońćzeniem i oddaniem strzału.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekty graficzne pojawiające się po zadaniu obrażeń osłonie były większe niż zwykle, co blokowało pole widzenia gracza.
- Ulepszenia obsługi urządzeń do sterowania stopami
- Strefa neutralna i maksymalne wychylenie działają teraz w oparciu o punkty krańcowe.
- Ulepszono sterowanie Taranem.
Rywalizacja w Fortnite
- Nowy turniej: Xbox Cup (20 i 21 lipca) [pula nagród pieniężnych: 1 000 000 USD!]
- Tryb gry solo
- Turniej ten jest otwarty dla wszystkich graczy z Xboxa One i nie wymaga znalezienia się w żadnej konkretnej dywizji Areny.
- Pula nagród zostanie rozdzielona między wszystkie regiony. Więcej informacji i oficjalne zasady podamy wam jeszcze w tym tygodniu. Sprawdźcie stronę turniejów w kliencie gdy, aby poznać harmonogram.
- Format:
- 20 lipca – Runda 1: wszyscy uprawnieni gracze
- 21 lipca – Runda 2: 1500 najlepszych graczy Rundy 1
- Gracze mogą teraz wybrać flagę, która będzie wyświetlana w ich profilu kariery.
- Flagę tę można wybrać i zmienić w profilu gracza.
- Po wybraniu lub zmianie flagi gracz nie może zrobić tego ponownie przez kolejne 30 dni.
- Flaga gracza jest widoczna dla osób, które odwiedzają jego profil, a także w tabelach rankingowych turniejów.
- Jeżeli drużyna składa się z dwóch lub więcej graczy, wyświetlana będzie flaga wybrana przez większość członków drużyny. W przypadku, gdy nie ma większości, wyświetlana będzie flaga z globem.
- Zestaw obejmuje na razie 37 flag. Jeżeli w przyszłości dodamy flagi w którejś aktualizacji, napiszemy o tym w odpowiednim poście.
Wydajność
- Poprawiono wydajność serwerów przy korzystaniu z tyrolek.
- Poprawiono wydajność klienta gry przy korzystaniu z Beczki Obfitości.
- Zoptymalizowano generowanie kilofów, aby zredukować ryzyko problemów z wczytywaniem przy swobodnym spadku i lądowaniu na początku meczu.
Dźwięk
- Poprawiono spójność głośności odgłosów kroków wrogów, a także zmieniono spadek głośności z odległością na logarytmiczny, aby dźwięki zanikały w bardziej naturalny sposób.
- Zredukowano głośność kilku efektów dźwiękowych:
- Eksplozję Fontanny Obfitości.
- Eksplozje granatów zbliżeniowych z granatnika.
- Szum tła platform ze strumieniami powietrznymi.
- Do starć z bliska dodano warstwę dźwiękową z odgłosami trafień w ścianę. To dodatkowe ostrzeżenie, że wróg strzela do budowli, za którą znajduje się gracz.
Poprawki błędów
- Odgłosy trafień pocisków w drewno/kamień/metal będą już słyszalne w mobilnej wersji gry i na konsoli Switch.
- Odgłosy wyposażania rewolweru będą już słyszalne w mobilnej wersji gry i na konsoli Switch.
Interfejs
- Zmiany w menu dostępnym po naciśnięciu Escape i w panelu społecznościowym:
- Sygnał wejściowy, który powoduje wyświetlenie menu przycisku Escape lub panelu społecznościowego włącza teraz oba rodzaje menu, i w lobby, i w meczu.
- Do panelu społecznościowego dodano trzecią zakładkę. Znajdują się w niej wszystkie funkcje związane z czatem głosowym.
- Grafiki Menu Escape i górnego paska otrzymały poprawki wizualne.
Wersja na urządzenia mobilne
- Dodano nowe ustawienie „Edycji przy użyciu dotyku”, pozwalające na przełączanie edycji dotykiem (domyślnie jest włączone).
- Mikrofony z Bluetoothem obsługują już czat głosowy.
- Przyciski koła emotek są większe.
Poprawki błędów
- Strzały wykonane przy użyciu Nalotu nie pozostawiają już dużych, wielokątnych konturów.
- Naprawiono błąd strzelb bojowych i pompek, który powodował, że bronie te nie strzelały poprawnie przy włączonym ogniu automatycznym.
- Rozwiązano problemy czatu głosowego, które pojawiały się przy dołączaniu do ekipy innego gracza.
- Można już otworzyć skrzynię w hotelu w Neo-Wykrzywionych.
- Interfejs obserwatora jest już wyświetlany podczas obserwowania na urządzaniach mobilnych.
- Gracze, którzy wyłączyli grę, nie pozostają już zalogowani na koncie.
- Portfel na ekranie zwrotów samoobsługowych jest już wyświetlany poprawnie.
- Jeżeli na etapie rozgrzewki gracz pozostawił okno „Pokazuj pomoc” otwarte, przycisk nie będzie już widoczny meczu.
- Tekst „Region turnieju” w zakładce Rywalizacji jest większy.
- Układ interfejsu znaczników na mapie nie jest już wyświetlany, gdy gracz znajduje się w busie bojowym.
- Układ interfejsu emotek będzie pojawiał się tylko w trakcie jazdy w tych pojazdach, w których można używać emotek.
- Gracze mogą obracać elementy kosmetyczne przy użyciu panelu dotykowego.
- Przy wyposażaniu rewolweru odtwarzany jest odpowiedni efekt dźwiękowy.
- Strój Cudo zyskał poprawki graficzne widoczne, gdy gracz używa emotki Dzwonek lamy.
- Lotnia Oko Burzy i zbierak Burzowy Błysk mają właściwe efekty graficzne.
- Poprawki graficzne stroju Rusałka.
- Poprawki graficzne smugi Sznur Lampek.
- Smuga Latarnia wyświetla się poprawnie w grze.
Tryb kreatywny
Co nowego?
Latająca Wyspa Kevina
- Zbudujcie latające fortece na nowej wyspie! Kevin powrócił.
Generator piłek
- Zagrajcie w piłkę! Dodajcie do swojej mapy piłki z systemem fizyki, aby stworzyć mnóstwo nowego typu gier i możliwości interakcji między graczami.
Więcej kanałów aktywatorów i odbiorników
- Zwiększono liczbę kanałów aktywatorów i odbiorników, dzięki czemu możecie zaprogramować na swoich mapach jeszcze więcej rozwałki.
Wyspy
Poprawki błędów
- Opublikowane wyspy nie obracają się już o 180 stopni na minimapie, co powodowało nieścisłości w oświetleniu.
Rozgrywka
- Zaktualizowano ustawienia „Moja wyspa”
- Do „Uszkadzania otoczenia” dodano nową opcję
- Tylko budowle graczy – w czasie gry można zadawać obrażenia budowlom wzniesionym przez graczy (z drewna, kamienia lub metalu), które zostały zbudowane w grze, w czasie tworzenia mapy.
- Dodano nową opcję „Uszkadzania budowli”
- Określa ona kto może uszkadzać budynki wzniesione przez graczy w czasie gry.
- Wszystkie, budowle własne, budowle drużyny, budowle wrogów, budowle własne i wrogów, żadne (domyślnie: wszystkie)
- Do „Limitów zasobów” dodano nowe opcję
- 10 000, 50 000, 99 999
Poprawki błędów
- Budowle graczy można edytować przed umieszczeniem ich na mapie, kiedy włączone są ustawienia „Uszkadzania otoczenia”.
- Gracze nie są już zmęczeni skokami, jeżeli opcja ta jest wyłączona.
- Niezajęte pojazdy nie przenikają już przez obiekty.
Znany problem
- Monety zebrane w trakcie gry nie pojawiają się w trybie tworzenia w tej samej sesji trybu kreatywnego.
- Monety pozostają aktywne i pojawiają się w kolejnych rozpoczętych grach.
Bronie i przedmioty
- Nowa epicka i legendarna strzelba taktyczna.
- 83/87 pkt. maksymalnych obrażeń
- 1,5 strzału na sekundę.
- Mieści 8 nabojów.
- Mnożnik trafienia w głowę: 2,25.
Narzędzia kreatywne i Smartfon
Poprawki błędów
- Gracze korzystający ze Smartfona mogą już wchodzić w interakcję z gejzerami z galerii wentylatorów.
Gotowce i galerie
- Do galerii wentylatorów dodano krater Kevina.
- Do galerii przedmiotów jednorazowych dodano loda.
- Do galerii sportów dodano bramkę.
- Do galerii bez kolizji dodano ramkę Pizzy u Pita i wióry drewna.
- Do galerii z przyrodą Widmowych Wzgórz dodano drzewo.
- Do galerii z rekwizytami z jadłodajni dodano niebieskie bufety.
- Do galerii A i B z podłogami trawiasto-ziemnymi dodano więcej pól podłoża.
- D galerii B ulicy dodano więcej chodników.
Poprawki błędów
- Sztandary zamków znowu można niszczyć, jeżeli „Uszkadzanie otoczenia” jest wyłączone.
- Poprawiono worek na śmieci, który przenikał przez schody w Oazie Odpoczynku.
- Krzaki z galerii elementów niezniszczalnych nie są już niszczone przez budowle graczy.
- Gdy gracz kopiuje krzak w galerii z elementami przyrody z pustyni, nie wyświetla się już pasek zdrowia.
- Gotowiec Pueblo, trio poprawnie pojawia się na siatce.
- Galeria sześcianów Kevina ma dwie różne wersje bloczków.
- W gotowcu Mega Market wymieniono niektóre z sufitów.
- Naprawiono elementy z galerii klifu, które ulegały samozniszczeniu, gdy gracz kończył korzystać ze Smartfona.
- Gotowce granatów eksplodują już przy kontakcie, zamiast się odbijać.
Urządzenia
- Zwiększono liczbę dostępnych kanałów aktywatora do 24, a odbiorników – do 30.
- Dodano generator piłek.
- Generuje piłki zachowujące się zgodnie z zasadami fizyki.
- Rozmiar: służy do ustawiania wielkości generowanej piłki.
- Mała, średnia, duża, superduża (domyślne: średnia)
- Typ: służy do ustawiania właściwości fizycznych piłki.
- Domyślny, lekki, ciężki, śliski, sportowy.
- Mnożnik siły gracza: określa siłę, z jaką siłą gracz uderza w piłkę.
- Brak, niski, średni, wysoki (domyślnie: średni)
- Siła odrzutu gracza: określa siłę, jaka zadziała na gracza, którego trafi piłka.
- Brak, niska, średnia, wysoka (domyślnie: średnia)
- Opóźnienie odradzania się: określa, ile czasu upłynie, nim urządzenie wygeneruje kolejną piłkę po tym, jak poprzednia zostanie zniszczona.
- Brak, 0,5 s, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s (domyślnie: 3 s)
- Grawitacja: określa, czy na piłkę wpływa siła grawitacji.
- Wył., wł. (domyślnie: wł.)
- Likwiduj graczy przy dotknięciu: określa, czy po dotknięciu piłki gracz będzie likwidowany.
- Wył., wł. (domyślnie: wył.)
- Dodano nowe urządzenie: Menadżer Rekwizytomatu.
- Określa sposób działania Rekwizytomatu i Chowanego-przebieranego; zawiera też ustawienia interfejsu.
- Pokaż pozostałe rekwizyty: tak, nie
- Częstotliwość pingu rekwizyty: określa czas między dźwiękami wydawanymi przez graczy przebranych za rekwizyty.
- Wył., 10 s, 15 s, 30 s (domyślnie: 15 s)
- Do urządzenia panelu startowego gracza dodano nowe opcje.
- Włączone podczas fazy: określa, kiedy urządzenie jest aktywne.
- Włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra, wyłączono. (domyślnie: włączono)
- Dodano odbiorniki służące do włączania i wyłączania urządzenia.
- Do urządzenia wybuchowego dodano nowe opcje – poniższe opcje działają jedynie na paski zdrowia w stylu strzałki.
- Widoczny dla drużyn: określa, które drużyny widzą pasek zdrowia urządzenia.
- Dowolna, 1-16, wszyscy wrogowie, wszyscy neutralni, wszyscy sojusznicy (domyślnie: dowolna)
- Tekst ikony sojusznika: określa tekst, który jest wyświetlany na pasku zdrowia, jeżeli urządzenie jest sojusznicze.
- Tekst ikony neutralnej: określa tekst, który jest wyświetlany na pasku zdrowia, jeżeli urządzenie jest neutralne.
- Tekst ikony wroga: określa tekst, który jest wyświetlany na pasku zdrowia, jeżeli urządzenie jest wrogie.
- Rozmiar tekstu interfejsu: określa wielkość wyświetlanych tekstów ikon / punktów zdrowia.
- x1, x1,5, x2 (domyślnie: 1x)
- Dodano nową opcję urządzenia obszaru punktowanego.
- Filtr przedmiotów punktowanych u graczy: określa, czy gracz musi mieć w ekwipunku określony przedmiot, aby móc zdobywać punkty za znajdowanie się w strefie punktowanej.
- Wł., wył. (domyślnie: wył.)
- Działa tylko przy włączonym ustawieniu punktowania.
- Dodano opcję włączania/wyłączania efektu cząsteczkowego mgły przyziemnej.
- Zmieniono domyślne ustawienie opcji „Zapewnia przedmioty po odrodzeniu się” w urządzeniach ustawienia drużyny na „wyłączone”, dzięki czemu przedmioty z ekwipunków graczy nie są usuwane przy odradzaniu się.
Poprawki błędów
- Zapisywanie ustawień urządzenia panelu startowego gracza nie uniemożliwia już graczom poprawnego odradzania się na panelu.
- Urządzenie z wieżyczką stacjonarną nie niszczy podłogi na której stoi po grze, co powodowało niekiedy masowe zniszczenia na mapie, jeżeli wieżyczka znalazła się na podłodze będącej kluczową podporą struktury.
- Obiekty nie znikają już, kiedy gracz przechodzi do centrum, a następnie powraca na wyspę.
- Usunięto kilka problemów związanych z urządzeniem latarni:
- Latarnia jest już niewidoczna w fazie przed grą, jeżeli została ustawiona na „tylko gra”.
- Latarnia jest poprawnie ukrywana po zakończeniu gry.
- Urządzenia celu z ustawieniem „drużyna 16” niszczą już inne urządzenia celu w swoim zasięgu.
- Usunięto szereg problemów związanych z Rekwizytomatem.
- Kierunek rekwizytu widoczny dla przebranego gracza powinien być dopasowany do kierunku, jaki widzą inni gracze.
- Gracze nie mogą już zmieniać się w latające wyspy przy użyciu Rekwizytomatu.
- Przełączanie broni, gdy obiekt podświetlony jest z użyciem Rekwizytomatu nie powoduje już, że po przełączeniu obiekt pozostaje podświetlony.
- Komunikat „Wyjdź” w interfejsie jest już wyświetlany w trybie rekwizytu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gdy gracz był przebrany i znajdował się w trybie lotu, na ekranie na urządzeniach mobilnych pojawiały się nieprawidłowe komunikaty z przyciskami.
- Gdy gracz przebiera się za pewne określone rekwizyty, na ekranie pojawiają się poprawne wartości zdrowia.
- Przebrani gracze nadal są widoczni, jeżeli ich rekwizyt został zniszczony przy użyciu urządzenia wybuchowego.
- Krzaki jednorazowego użytku nie pozostają już widoczne po tym, gdy gracz przebrał się za rekwizyt.
- Komunikat z przyciskiem „Blokowanie na miejscu” nie pojawia się już jako „Nieprzypisany” na konsolach i urządzeniach mobilnych.
- Gracze nie mogą się już przebierać za tor manekina ćwiczebnego ani generator pojazdów dzięki Rekwizytomatowi.
- Rekwizytomat ma poprawną liczbę gwiazdek określających rzadkość.
- Naprawiono błąd występujący na urządzeniach mobilnych, który powodował, że interfejs Smartfona pojawiał się na ekranie, gdy przebrany gracz został trafiony Discobombą.
- Gracze mogą przebierać się za duże rekwizyty z każdego punktu widzenia.
- Nierówny teren nie uniemożliwia już graczom przebierania się za określone rekwizyty.
- Usunięto błąd, który powodował, że postaci graczy drgały, jeżeli były przebrane za rekwizyty i stały w pobliżu szczeliny centrum kreatywnego.
Interfejs i opcje społecznościowe
- Do opcji „Zignoruj drużynę przy obrażeniach” i „Zignoruj odległość drużyny” urządzenia wybuchowego dodano opisy, aby sprecyzować w interfejsie, w jaki sposób są one związane z rodzajem drużyn.
Poprawki błędów
- „Pozostało odrodzeń” jest poprawnie wyświetlane na tablicy wyników.
- Poprawiono wskaźnik „Liczba chowających się” w interfejsie chowanego-przebieranego, który pojawiał się poza grami.
- Poprawiono literówkę w ustawieniu „Umożliwia upuszczanie przedmiotów” w menu angielskiej wersji językowej gry.
- Poprawiono błąd w opisach ustawienia „Wymaga linii strzału” urządzenia latarni oraz urządzenia wybuchowego w angielskiej wersji językowej gry.
Urządzenia mobilne
- Elementy bazy arktycznej są wyświetlane poprawnie w narzędziu do edycji.
- Kiedy gracze najeżdżają na sterownik burzy przy użyciu Smartfona, podgląd schematu jest już widoczny.
- Instrukcja zmiany celu znacznika szczeliny jest już wyświetlana.
Ratowanie Świata
Co nowego?
2. urodziny Fortnite!
Świętujcie dwa lata Fortnite z urodzinowymi zadaniami i bohaterem!
Jubilama
Otwórzcie Jubilamę wypełnioną bohaterami i broniami, które pojawiły się w wydarzeniach przez ostatni rok!
Misje i systemy
- Zadania, misje alarmowe i nagrody za dzienne logowanie zamiast V-dolców zapewniają talony rentgenowskie tym z graczy, którzy nie są Fundatorami. Fundatorzy nie odczują tej zmiany.
- Świętujcie drugie urodziny Fortnite z tymi słodkimi zadaniami urodzinowymi:
- Zgarnijcie nowego bohatera, Jonesy'ego z Brygady Urodzinowej, wykonując zadanie polegające na likwidowaniu Wysadzaczy Ciach w udanych misjach. Uważacie na wybuchające wypieki!
- Zdobywajcie talony letnie zbierając smakowite torty urodzinowe w udanych misjach. To zadanie można powtarzać, najedzcie się więc do oporu!
- Zespoły bohaterów zostały dodane do nagród za ukończenie misji obrony burzowej tarczy 10 w Deskogrodzie, Kamiennym Lesie, Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
Uwaga: Wspomnieliśmy o funkcji, która pojawi się w grze w trakcie sezonu 10… Rzućcie na nią okiem!
Poprawki błędów
- Czasoprzyśpieszacze pojawiają się regularniej w Grach Wojennych.
- Pułapki w Grach Wojennych nie pozostają już widoczne, po wyczerpaniu ich trwałości.
- Zużyte pułapki będą usuwane przy każdym wejściu do burzowej tarczy.
- Kiedy gracz znajduje się niedaleko krańca burzowej tarczy, efekt dźwiękowy jest odtwarzany poprawnie.
- Kałuże kwasu są wyświetlane poprawnie, gdy modyfikator kałuży kwasu jest aktywny.
- Przeklęte posągi w symulacji Gier Wojennych „Klątwa” nie znikają już nagle.
Interfejs
- Okienko wydarzenia w zakładce zadań jest skalowane poprawnie we wszystkich rozdzielczościach.
Poprawki błędów i zmiany
- W magazynie Zbrojowni w jednej linii wyświetlanych jest 5 elementów zamiast 3.
- Przycisk „Wyposaż” na ekranie plecaka wyświetlany jest poprawnie, kiedy gracz wykorzystuje przypisane przyciski do zmiany broni.
- Na ekranie ekwipunku w niektórych sytuacjach wyświetlane były błędne opisy przedmiotów.
- W niektórych wersjach językowych gry tekst w menu burzowej tarczy migotał.
- Klucze transformacyjne są wyświetlane poprawnie, jeżeli gracz ma ich ponad 1000.
- Podgląd lam rentgenowskich zawiera już poprawne opcje.
- Okienka Symulacji Wojennych i wyzwań otrzymały dźwięki przewijania, gdy gracz wybiera je przy użyciu kontrolera.
- Jeżeli gracz użył przycisku „Pomiń” po awansowaniu na ekranie zwycięstwa, przy nagrodach wyświetlane były nieprawidłowe teksty.
- Flagi na ekranie PD dowódcy widocznym w sekwencji z nagrodami za misję są już wyświetlane poprawnie na konsolach.
- Przy sprawdzaniu waluty zdobytej dzięki lamom gracze widzą sumę z lam zamiast łącznej liczby posiadanej przez nich waluty.
- Strzałki z listy nagród za misję nie aktualizowały się poprawnie, co powodowało niekiedy, że pojawiały się w niewłaściwych momentach.
- Z niektórych powiadomień usunięto nadliczbowy komunikat, jak np. w przypadku zaproszeń do znajomych otrzymywanych w strefie.
- Można już przeciągać górną część paska przewijana na ekranie nagród z lamy.
Wydajność
- Poprawiono wydajność interfejsu celów misji w grze.
- Poprawiono wydajność podczas przełączania zakładek w menu schematów.
Poprawki błędów
- Usunięto błędy powodujące zacinanie się gry w trakcie dialogów samouczka.
- Usunięto błąd powodujący zacinanie się gry, kiedy gracz po raz pierwszy otwierał mapę w Ratowaniu Świata.
Bohaterowie
- Dodaliśmy nowego bohatera urodzinowego!
- Według Jonesy'ego z Brygady Urodzinowej liczy się tylko przeżycie… i czekoladowa posypka. Bardzo lubi posypkę.
- Profit standardowy: Surwiwalista
- Likwidacje przywracają 39 pkt. bazowego zdrowia w ciągu 3 s. Czas trwania odnawia się przy kolejnych likwidacjach.
- Profit dowódcy: Surwiwalista +
- Likwidacje przywracają 117 pkt. bazowego zdrowia w ciągu 3 s. Czas trwania odnawia się przy kolejnych likwidacjach.
- Zgarnijcie Jonesy'ego z Brygady Urodzinowej kończąc nowe zadanie Huk-pustaki.
- Do sklepu okolicznościowego powraca 8-bitowy Mistrz Demolki!
- Profit standardowy: Wytrzymały Mechanizm
- Po użyciu zdolności bronie tracą o 40% mniej trwałości, dopóki nie zostaną użyte 2 razy.
- Profit dowódcy: Wytrzymały Mechanizm +
- Po użyciu zdolności bronie tracą o 40% mniej trwałości, dopóki nie zostaną użyte 6 razy.
- Dostępny w sklepie okolicznościowym od 18 lipca, godz. 2:00 czasu polskiego.
- Możecie zresetować Skamieniałego Ajrisza.
- Zdecydowaliśmy się na to, z powodu błędu w aktualizacji 9.30. Sprawiał on, że profit Skupienie Jaszczura zapewniał tę samą premię co profit dowódcy, nawet gdy znajdował się w polu innym niż pole dowódcy.
Poprawki błędów
- Profity bohatera Złe Wieści i Rozkręcenie nie resetowały się poprawnie po przegrzaniu broni.
- Profit bohatera Wytrzymały Mechanizm nie współpracował poprawnie z broniami białymi.
- Profity dowódcy Kaskada i Wachlarz Shurikenów działają już poprawnie.
- Efekty dźwiękowe ognia były odtwarzane zbyt długo po tym, jak gracz użył Smoczego Cięcia wraz z profitem bohatera Smoczy Ogień.
- Bohaterów Czwartego Lipca można odprawić. Zajmują oni miejsce w ekwipunku.
Bronie i przedmioty
- Walcie w jubilamy z 2. urodzin Fortnite i świętujcie cały rok łupów!
- Nowa jubilama z 2. urodzin Fortnite jest dostępna w zakładce łupów w sklepie Ratowania Świata i kosztuje 1000 talonów letnich.
- Otwórzcie jubilamę wypełnioną najlepszymi bohaterami i broniami, które pojawiły się w wydarzeniach przez ostatni rok!
- Każda lama zawiera co najmniej jedną broń i jednego bohatera, a przynajmniej jedno z nich jest w wariancie mitycznym bądź legendarnym.
- Jubilamy będą dostępne przez dwa tygodnie, od 16 lipca do 1 sierpnia.
- Po zakończeniu sezonu talony letnie nie będą zamieniane na jubilamy. Wszelkie pozostałe talony zostaną wymienione na lamy SF.
Poprawki błędów
- Ulepszenie Gammatronu 9000 z epickiego na legendarny działa już poprawnie.
- Obrońcy strzelają z Łuku Bum Bum z właściwą prędkością.
- Obniżono wyświetlaną szybkostrzelność Łuku Bum Bum, aby w interfejsie była widoczna poprawna wartość ONS.
- Nie wpłynie to na rzeczywistą szybkostrzelność Łuku Bum Bum.
- Pułapka z ogniskiem poprawnie leczy obrońców w okolicy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że pułapki z profitami modyfikującymi zdrowie i leczącymi graczy umieszczone w obrębie burzowej tarczy nie działały poprawnie.
- Naprawiono wyświetlanie przeróbek żywiołowych na następujących zestawach broni:
- Skałkowe
- Średniowieczne
- Wojskowe
- Rat Rod
- Zbieracz
- Steampunkowe
- Gadżet ze sztandarami nie sprawia już, że budynki na stałe robią się niebieskie.
Rozgrywka
- Naprawiono błąd, który powodował, że butle z gazem wysadzacza obracały się do przodu i do tyłu przy odbijaniu.
Poprawki błędów
- Po zakończeniu misji obrońcy poprawnie zwracają bronie, których używali.
- Przewijanie pułapek na kole jest możliwe, gdy postać jest wyposażona w B.A.Z.Ę.
- Po zamrożeniu pustaki pozostają podświetlone.
- W czasie wyświetlania ekranu zwycięstwa gracze nie powinni już wyglądać tak, jak gdyby byli powaleni.
Ogólne
Interfejs
Poprawki błędów
- Poprawiono zapis tekstu, który pojawia się po najechaniu na opcję „Wizualizacja efektów dźwiękowych” w menu w angielskiej wersji językowej gry.
Społecznościowe
Poprawki błędów
- Naprawiono zawijanie tekstu w wiadomościach czatu zajmujących wiele linijek.
Przy okazji warto sprawdzić:
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.