Epic Games stawia na przejrzystość finansową. Twócy Fortnite zmieniają zasady dotyczące lootboxów
Lootboxy, to obecnie jedna z najgorętszych dyskusji w branży gier wideo. Coraz więcej gracze mają dość kupowania kota w worku, a polityce developerów zaczęły przyglądać się inne organizacje.
Epic Games dołącza do grona firm, które gwarantują graczom pełną przejrzystość w kwestii kupowanych przez nich przedmiotów. Jak możemy przeczytać w wywiadzie przeprowadzonym przez redakcję portalu gameindustry.biz, w wcześniejszym etapie mijającego roku zespół Fortnite Save the World dokonał odpowiednich zmian dzięki czemu konsumenci widzą każdy przedmiot jaki znajdą w płatnej lamie.
Wiemy również, że analogiczne zmiany zastosuje także zespół Psyonix (kupiony zresztą przez Epic) w swoim wciąż bardzo popularnym Rocket League. Widać więc, że coraz większa liczba developerów chce grać z nami w otwarte karty i uniknąć kolejnych kontroli, przesłuchań i wynikających z nich problemów.
Swoje stanowisko ogłosili ostatnio także producenci konsol, którzy również chcą zmian w zapisach dotyczących lootboxów. Wspominał dla Was o tym na naszym portalu w zeszłą środę Wojtek. Miejmy nadzieję, że spopularyzowane w ciągu ostatnich lat mechaniki wnoszące dodatkowe wpływy dla developerów i wydawców, wkróce przejdą radykalne zmiany, stając się tym samym dużo uczciwsze dla nas wszystkich.
Warto również przeczytać:
- Lootboxy to nie hazard – brytyjska komisja hazardowa o paczkach do FIFA
- Gears 5 pozbawione lootboxów. The Coalition ma ogromne zaufanie do swoich twórców
- EA nazywa lootboxy „dość etycznym” „mechanizmem niespodzianek”. Porównanie do Kinder Niespodzianki
- Ministerstwo Finansów: „Loot boksów nie można traktować jak hazard”
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fortnite.