Hideo Kojima wyjaśnia znaczenie A Hideo Kojima Game. Twórca robi wszystko, fani punktują
Japończyk jest deweloperem z niebagatelnym doświadczeniem i pomysłami, dzięki którym posiada oddaną rzeszę fanów. Termin „A Hideo Kojima Game” ma więc dla wielu bardzo duże znaczenie. Tym razem twórca nie omieszkał wywołać kolejnego zamieszania wśród graczy, podkreślając własną wyjątkowość.
Japoński deweloper słynie ze specyficznych metod pracy. Kiedy od końcówki 2015 roku podjął się samodzielnego tworzenia gier i własnych projektów, czuwa nad wszelkimi aspektami pracy. Dlatego też, jak sam podkreśla Death Stranding powstało w ciągu zaledwie 3 lat, przy nakładzie pracy zespołu liczącego 80 osób, co stanowi zdecydowanie okrojoną liczbę jak na obecne standardy tworzenia gier AAA.
Do premiery Death Stranding zostało coraz mniej czasu, co Hideo Kojima sprawnie wykorzystuje, by promować grę... samym sobą. Japończyk jest jedną z ikon branży, z czego zdaje sobie doskonale sprawę. W swoich mediach społecznościowych, deweloper podjął się wyjaśnienia fanom, co oznacza termin „A Hideo Kojima Game”, a to ponownie wywołało burzę w komentarzach.
A HIDEO KOJIMA GAME means the declaration of me doing concept, produce, original story, script, setting, game design, casting, dealing, directing, difficulty adjustments, promoting, visual design, editing, supervising the merch. pic.twitter.com/Th7f5S6vpU
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) September 22, 2019
W ostatnim czasie Hideo najwyraźniej preferuje, gdy jest o nim głośno. Już kolejny raz legendarny deweloper pobudził tłumy podkreślając swoją wyjątkowość i niebagatelną pozycję w Kojima Produtions. „A Hideo Kojima Game” tłumaczy więc jako zapewnienie, że nie tylko czuwał nad pewnymi aspektami nowych produkcji – on miał pomysł, tworzył historię, scenariusz, dostosowywał trudność i wizualizacje oraz wykonywał jeszcze więcej. Kolejny raz wpis autora spotkał się ze zdecydowaną reakcją wśród społeczności. Gracze bowiem sprawnie punktują dewelopera, wskazując brak możliwości stworzenia samodzielnie gry. Pomimo głosów obrony, dominuje krytyka wpisu.
I don’t name this for titles that I don’t make original idea, game design or produce.
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) September 22, 2019
— Márcio Gonçalves (@marciogonc212) September 22, 2019
— D.Garcia Montéro / RealSlachi 👑🇪🇸🇨🇵 (@RealSlachi) September 22, 2019
Do you make the coffee in the morning too?
— Dimps (mrblul.eth) (@dimps_tfg) September 22, 2019
So, basically you do almost everything and your employees do nothing, right?
— J_C_A (@Krry_On) September 22, 2019
— Arashi (@arashhi) September 22, 2019
Po tym jak Japończyk został skrytykowany za swoje podejście lub raczej przedstawienie sytuacji, z którym już nie raz mogliśmy się przecież spotkać, Kojima po kilku godzinach zreflektował się publikując dwie dodatkowe informacje - podziękowania między innymi dla Sony oraz podkreślenie znaczenia wszelkich wysiłków poczynionych przez całe studio:
The Nov 8th is coming.This will be the 1st in 4 years & my debut title since I became independent.I’d like to thank people in Sony, casts,musicians for supporting me w/zero start, all my staff who spent the destiny together and more than anything, fans who supported my restart.😭 pic.twitter.com/UYJBxvE9QE
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) September 23, 2019
DEATH STRANDING is developed by newly established Kojima Productions. Some staff came from my old team but many came to join from different game studios or totally different industries. We even have freshman employees. We received support from outsourcing, I thank them too. pic.twitter.com/g6nS6EWykB
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) September 23, 2019
Musicie przyznać, że Hideo Kojima to ikona naszej branży i nieprzeciętna osobowość. Po tak specyficznym człowieku, który ma niebanalne pomysły i wizje, a którego wielu graczy ceni znając jego wkład w historię gier, możemy się wiele spodziewać. Dwie ostatnie odpowiedzi dewelopera jednak wskazują, że wypowiedzi w "stylu Kojimy" nie spotykają się z aż tak dobrym odbiorem.
Na naszym serwisie sprawdźcie również: