Activision chce tworzyć więcej gier mobilnych
Kolejne lata powinny przynieść nam mocne tytuły na urządzenia mobilne od firmy Activision. Wydawca nie ma zamiaru rezygnować z mobilnych gier.
Call of Duty: Mobile odniosło globalny sukces - mobilna produkcja pokazuje, że da się stworzyć dobrze zarabiającą grę na smartfony - mobilny shooter został już pobrany przez 100 milionów graczy w pierwszej połowie października, zostawiając tym samym mobilnego PUBGa czy też Fortnite'a daleko w tyle.
Z najnowszych informacji wynika, że firma Activision jest zainteresowana tworzeniem kolejnych mobilnych produkcji. Podczas rozmowy z dyrektorem, Coddy Johnsonem, powiedział, że Activision jest już firmą, koncentrującą się na rynku mobilnym, a jedna trzecia działalność firmy pochodzi z gier mobilnych. Do tego wyniku przyczyniła się na pewno seria Candy Crush, którą wykupiła omawiana powyżej firma za kwotę 5,9 miliarda dolarów.
Jedna trzecia naszej firmy działa już na urządzeniach mobilnych. Mamy największą obecność na rynku gier mobilnych na Zachodzie. Chcemy więc wykorzystać tę pozycję lidera. Uważamy, że jest to podstawa siły. Smartfony to ogromna szansa i myślimy nie tylko o Call of Duty i o Diablo Immortal.
Dyrektor dodał, że urządzenia mobilne stają się z każdym miesiącem coraz to wydajniejsze, co pozwoli im dostarczyć na rynek lepsze produkcje.
Tworzone przez nas gry AAA są gotowe do pracy na urządzeniach mobilnych ze względu na ulepszone możliwości obliczeniowe i graficzne urządzeń mobilnych. I szczerze mówiąc, również ze względu na oczekiwania graczy. Obecnie wiele z najbardziej udanych globalnych gier to gry akcji i strategie. Te kategorie bardzo dobrze pasują do naszego portfolio.
Padło również pytanie o chęć przeniesienia Overwatcha oraz World of Warcraft na urządzenia mobilne, ale Johnson nie podał żadnych konkretnych odpowiedzi.
Te słowa oznaczają, że firma Activision nie zrezygnuje z działań na rynku gier mobilnych, a najbliższe lata powinny przynieść nam kolejne ciekawe mobilne produkcje, takie jak właśnie Call of Duty: Mobile. Pamiętajmy również, że na rynek zmierza Diablo: Immortal.
Warto zajrzeć na: