PS5 DualSense zapewni świetne wrażenia w Quantum Error. Twórcy opowiadają o możliwościach pada i PlayStation 5
Quantum Error to jedna z produkcji rozwijanych z myślą o PlayStation 5 i PlayStation 4. Deweloperzy przede wszystkim pragną wykorzystać atuty next-gena, nie zapominając także o kontrolerze DualSense. Opowiadając o możliwościach pada, wskazanych zostało kilka nowych doświadczeń jakie czekają na graczy.
Pierwszy gameplay z Quantum Error rozbudził oczekiwania graczy i choć deweloperzy wciąż nie potwierdzają, że uda im się zapewnić produkcję na start PS5, nie szczędzą pozytywnych komentarzy o możliwościach PlayStation 5.
W najnowszym numerze Official PlayStation Magazine znalazł się wywiad z Micahą Jonesem (jednym z czterech braci-założycieli TeamKill Media), w którym deweloper potwierdził ekskluzywne możliwości kontrolera DualSense:
„Przykładowo, mamy zamiar sprawić, by każdy strzał wibrował po tej stronie dłoni, która trzyma rękojeść pistoletu, wibracje na kontrolerze będą dynamiczne w zależności od tego, gdzie wróg cię trafi.”
Bohater podchodząc do drzwi może oprzeć na nich rękę, a wtedy wibracje będą ostrzegać przed wybuchem – gdy postać poczuje ciepło, odpowiednia strona kontrolera zacznie drgać. Micah Jones odniósł się również do możliwości ray tracingu, dzięki któremu zapewniona zostanie bardziej realistyczna, gęsta atmosfera:
„Wykorzystanie ray tracingu ze światłem i cieniami oraz to, w jaki sposób możemy wykorzystać mrok, znacznie ułatwia przekazywanie emocji w grze z gatunku horror. Naprawdę trudno przedstawić to słowami, ale klimat, który można stworzyć za pomocą ray tracingu w środowisku horroru, jest o wiele bardziej intensywny i realistyczny. Wierzę, że będzie to inne doświadczenie niż to, z jakim dotychczas spotykali się gracze.”
TeamKill Media zadba o odpowiednie wykorzystanie technologii dźwięku 3D, dzięki któremu Quantum Error zapewni graczom nowe doświadczenia:
„Dźwięk również odgrywa ogromną rolę w wywołaniu poczucia niepokoju, strachu i utrzymywaniu go przez całą grę. Mamy zamiar sprawić, że gracz poczuje jakby faktycznie był w grze, dźwięk będzie go pochłaniał, odbierał położenie i kierunek nadejścia wroga oraz sprawi wrażenie jakby w trakcie wędrówki otoczenie żywo reagowało na gracza.”
Słowa przedstawicieli TeamKill Media adekwatnie obrazują jak technologia oferowana przez Sony może zostać wykorzystana w różnych produkcjach. Musimy pamiętać, że twórcy Quantum Error są mniejszym zespołem – możemy tylko sobie wyobrazić, jak z potencjału PS5 będą korzystać największe zespoły w branży.