Windbound ma wielki potencjał. Żeglowanie, rozbudowa łodzi i eksploracja na gameplayu
Niedawno pisaliśmy o bardzo obiecująco zapowiadającej się produkcji, czyli o Windbound, w którym motywem przewodnim jest żeglowanie po wielkim archipelagu. Dzisiaj możemy po raz pierwszy przyjrzeć się dłuższemu gameplayowi z tej produkcji.
Windbound zbliża się do wyznaczonego terminu premiery, która ma się odbyć 28 sierpnia 2020 roku (jednocześnie na PS4, XOne, PC i Switch).
W grze motywem przewodnim jest żeglowanie między wyspami znajdującymi się na wielkim archipelagu. By dostać się do kolejnych skrawków lądu musimy jednak najpierw pozyskać surowce a później zbudować coraz lepsze i większe jednostki pływające.
Deweloperzy wspominają, że wyspy są proceduralnie generowane, dzięki czemu za każdym przechodzeniem Windbound eksplorować będziemy trochę inny teren. Podróże morskie możecie sprawdzić w 3 minucie poniższego nagrania. Jak widać przygodę zaczynamy od bardzo prymitywnej łajby. Szybko można jednak udoskonalić taką łódkę np. o maszt, żagiel i wzmocniony kadłub, co autorzy pokazują poniżej.
W grze istotną rolę odgrywa wiatr, który decyduje o szybkości podróży. W grze musimy też wykorzystywać halsowanie, czyli technikę pływania zakosami w kierunku, z którego wieje wiatr (nie da się żeglować wprost na wiatr). W 9 minucie może sprawdzić, jak gracz musi zmagać się z wielkimi falami w razie sztormu.
Ciekawie się to wszystko zapowiada. Być może Windbound okaże się jedną z najciekawszych premier tych wakacji. Premiera już 28 sierpnia.