PS5 nie trafi do wszystkich klientów. X-kom nie zapewni ani jednej sztuki PlayStation 5 [Aktualizacja #1]
Jestem jednym ze szczęśliwców, który kilka miesięcy temu zamówił PlayStation 5, a dzisiaj zamiast czekać na konsolę, mogłem kupić PC. X-kom potwierdził, że nie otrzymał ani jednej sztuki PS5 i oferuje graczom możliwość kupienia komputera. [Aktualizacja #1]
Świeżo po godzinie 13:00 zadzwonił mój telefon i podczas krótkiej rozmowy pracownik X-komu potwierdził, że jego firma nie otrzymała ani jednej sztuki PlayStation 5, więc jeśli znajdujecie się w szczęśliwym gronie graczy, którzy zdecydowali się na zakup urządzenia właśnie w tym sklepie – nie czekajcie na kuriera...
Choć podejrzewam, że także i do Was zadzwoni pracownik, który zamiast PlayStation 5 zaproponuje bon na 500 zł, który możecie zrealizować na kupienie komputera.
Będąc zupełnie szczerym – gdy usłyszałem propozycję, to poprosiłem, by przedstawiciel X-komu powtórzył, bo byłem pewien, że coś źle zrozumiałem. Rozumiem pomysł, ale szczerze mówiąc nie widzę sensu kupować PC za przynajmniej 3650 zł (najdroższy model kosztuje 43000 zł), gdy chciałem kupić konsolę.
Muszę tutaj jeszcze na pewno dopowiedzieć: X-kom nie jest oficjalnym partnerem PlayStation i wiele na to wskazuje, że firma nigdy nie miała zapewnionej nawet jednej sztuki PlayStation 5 od PlayStation Polska. Sklep próbował ratować się zewnętrznymi dostawcami, ale jak wiadomo – zainteresowanie na PS5 jest ogromne.
PS. Muszę jeszcze na pewno wspomnieć: już kilka sklepów (między innymi Media Markt i Media Expert) potwierdziły dostępność PS5. Są to oczywiście oficjalni partnerzy PlayStation.
Tak wygląda oficjalna wiadomość, którą otrzymał jeden z naszych czytelników:
[Aktualizacja #1]
Kamil Szwarbuła, rzecznik prasowy x-komu, skontaktował się z naszą redakcją, by doprecyzować sytuację:
Na wstępie chciałbym odnieść się do wiadomości, którą przesłał jeden z czytelników PPE. Brakuje w niej ważnego elementu. Otóż każda osoba, która zamówiła u nas PS5, otrzymuje bon w wysokości 100 złotych do wykorzystania w naszym sklepie. Może on być wydany na cokolwiek, ważne żeby zrobić to do końca tego roku.
Natomiast faktem jest, że temat PlayStation 5 schrzaniliśmy na całej linii. Informację o tym, że nie dostaniemy Sony z oficjalnej dystrybucji otrzymaliśmy dzień po wystartowaniu przedsprzedaży. Natychmiast wyłączyliśmy wtedy możliwość składania kolejnych zamówień. Szukaliśmy jednak urządzeń w innych miejscach, mamy kontakty z dystrybutorami na całym świecie. Robiliśmy wszystko, żeby nie zawieźć naszych klientów. To się jednak nie udało, za co najmocniej przepraszamy. Próbujemy dodatkowym bonem zrekompensować nasz błąd. Ta rekompensata jest skierowana zarówno do osób, które zrezygnowały z zakupu PS5 w x-komie jak i do klientów, którzy postanowili z nami poczekać do czasu dostawy konsol. To będzie co najmniej kilka tygodni, najbardziej realna data to początek 2021 roku.