Dyrektor artystyczny God of War marzy o remake'u Chrono Triggera. I już stworzył projekty postaci
To, że twórcy gier są często fanami produkcji konkurencyjnych firm nie jest żadną tajemnicą. Ale to, że starają się po godzinach pielęgnować uwielbienie do danej serii wykorzystując swój talent już niekoniecznie. Dyrektor artystyczny God of War (2018), Raf Grassetti, jest wielkim fanem Chrono Trigger i postanowił coś z tym zrobić.
Twórca pracujący nad przygodami Kratosa stworzył własną wersję bohaterów jednego z najbardziej kultowych jRPGów w historii - Chrono Triggera - który zadebiutował na rynku w 1995 roku na SNESa. Na artworkach możecie zobaczyć postacie Crono i Glenna, a w przyszłości doczekamy się zapewne projektów kolejnych bohaterów słynnej produkcji.
Choć tytuł obrósł kultem doczekał się tak naprawdę tylko jednej kontynuacji - Chrono Crossa - wydanej na pierwsze PlayStation. Od tamtej pory fani wielokrotnie prosili Square Enix o wydanie kolejnej części bądź remake'u, ale póki co wszelkie petycje nie odniosły żadnego skutku. Oryginalnego Chrono Triggera Japończycy przygotowali jedynie w wersjach na takie platformy jak Nintendo DS, PlayStation, smartfony czy PC.
Co ciekawe, trzecia część gry była w produkcji, a Square zarejestrowało nawet znak handlowy. Chrono Break, bo tak miała nazywać się gra, powstawał, co potwierdzili w wywiadach jego twórcy, Masato Kato, Hironobu Sakaguchi i Takashi Tokita. Gra ostatecznie została anulowana, a wielu członków wewnętrznego zespołu przeniosło się do ekipy tworzącej Final Fantasy XI lub odeszło z firmy.
Może prace Rafa Grassettiego, niezwykle utalentowanego i uznawanego w branży artysty, skłonią Square Enix do tego, by chociaż zainteresować się tematem. Remake obu odsłon serii z budżetem i rozmachem Final Fantasy VII Remake brałbym w ciemno, podobnie jak trzecią, zupełnie nową część serii. Szanse na to póki co są jednak niewielkie zwłaszcza, że prawa do znaków towarowych zarejestrowanych na potrzeby trójki wygasły.