GTA Online może wczytywać się 70% szybciej. Gracz zawstydza Rockstar i oferuje pomoc w dopracowaniu gry

Jednym z największych problemów GTA Online jest zaskakujące długie wczytywanie gry. Sytuację może nie poprawić nawet premiera produkcji na nowych konsolach, ale jeden z graczy znalazł sposób na wyeliminowanie niedogodności. Po krótkiej pracy udało mu się skrócić loading o blisko 70%.
GTA 5 i GTA Online w 2021 roku mają trafić na PlayStation 5 i Xboksy Series X|S, ale najnowsza wersja gry może nie wyeliminować problemu, z którym już teraz mierzy się wielu graczy. Sieciowe Grand Theft Auto wczytuje się 6 minut, co irytuje fanów na wszystkich platformach.
Jednym z sympatyków GTA Online okazał się deweloper, który postanowił dokładnie przyjrzeć się sytuacji na swoim ekranie – twórca dostrzegł, że produkcja ma problemy nie przez serwery lub wczytywanie danych z dysku urządzenia, a przez przetwarzanie blisko 2 mld akcji.




Twórca dostrzegł, że wszystkie przedmioty dostępne na serwerach (63000 plików) musi zostać sprawdzone i właśnie to zajmuje mnóstwo czasu. W kodzie GTA Online pojawił się nawet wymóg, że produkcja zapisuje wszystkie informacje o elementach na sprzęcie gracza (nazwy, cenę, kategorię, statystykę) i i robi to przy każdym logowaniu.
Według t0sta, GTA Online może wykonać 1 984 531 500 testów przed tym, jak gracz wejdzie na serwer i to właśnie trwa tak długo. Zainteresowany jednak przygotował własny kod, który rozwiązuje problem i w ostateczności udało mu się skrócić czas ładowania z 6 minut do 1 minuty i 50 sekund. Zainteresowany podkreślił, że musiał zająć się modyfikacją tylko dwóch funkcji.
Teraz programista prosi o nagłośnienie sprawy, bo chętnie zaoferuje swoją pomoc Rockstar:
„Jeśli to w jakiś sposób dotrze do Rockstar: problem nie powinny zajmować więcej niż dzień dla jednego deva, aby to rozwiązać. Proszę, zróbcie coś z tym :<”
Nie wiemy, czy Rockstar wyciągnie rękę i skorzysta z porady, ale na witrynie t0sta pojawił się nawet poradnik, który powinien pomóc twórcom GTA Online.