Resident Evil Village nie popełni błędu Cyberpunka 2077. Capcom zadbał o odpowiednią jakość na PS4 i XOne
Resident Evil Village był pierwotnie zapowiedziany wyłącznie na nowe konsole oraz komputery osobiste, ale Capcom zmienił plany. Mimo to gracze nie muszą się obawiać, ponieważ horror nie będzie pełen problemów, z którymi mierzył się Cyberpunk 2077.
Capcom zapowiadając Resident Evil Village informował wyłącznie o przygotowaniu gry na PlayStation 5, Xboksy Series X|S i komputery osobiste. AestheticGamer od samego początku wspominał, że deweloperzy testowali również edycję na PlayStation 4 i Xboksa One, ale najwidoczniej prace przerwano z powodu niesatysfakcjonujących wyników.
W pewnym momencie informator zaznajomiony z projektami Capcomu stwierdził, że Resident Evil Village może mimo wszystko trafić na PS4 i XOne. Długo musieliśmy czekać na potwierdzenie wiadomości od deweloperów, ale dzisiaj nawet zaprezentowano gameplay z wersji na PlayStation 4 Pro.
Część graczy obawia się, że Capcom popełnił wielki błąd i Resident Evil Village może cierpieć na PS4 i XOne – podobnie jak Cyberpunk 2077. Fanów postanowił uspokoić AestheticGamer, który podkreślił, że Japończycy mają znacznie więcej doświadczenia od polskiego studia i w tym wypadku nie będziemy świadkami wpadki.
AestheticGamer zaznaczył również, że RE Engine jest lepiej zoptymalizowany niż REDengine 4, a dodatkowo Capcom w pewnym momencie przyciął wszystkie next-genowe funkcje, by osiągnąć odpowiednie rezultaty na PlayStation 4 i Xboksie One.
(2/2) minor frame issues & the like, but when they developed the game ultimately to cut back next-gen only features to reach their optimization goals. A big part of game dev's final part is optimizing for various platforms.
— AestheticGamer aka Dusk Golem (@AestheticGamer1) April 2, 2021
I'm morbidly curious how it runs on a base PS4, though.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Resident Evil Village.