Microsoft Flight Simulator. Nowe informacje o konsolowym wydaniu. Prace nad edycją dla Xbox One
![Microsoft Flight Simulator. Nowe informacje o konsolowym wydaniu. Prace nad edycją dla Xbox One](https://pliki.ppe.pl/storage/72a91982e22c6757132e/72a91982e22c6757132e.jpg)
Studio Asobo pracuje obecnie intensywnie nad przeniesieniem Microsoft Flight Simulator na konsole Xbox. Poznaliśmy kilka nowych szczegółów na temat tych wydań zachwalanej gry lotniczej.
Microsoft Flight Simulator jeszcze w tym roku trafi na Xbox Series X/S. Co ze wspominaną wcześniej wersją dla Xbox One? Niestety Asobo nie potwierdza, że gra zostanie wydana na last-genową konsolę Microsoftu (priorytet ma wydanie dla XSS/XSX), ale jest to nadal możliwe. Deweloperzy w najnowszej audycji powiedzieli, że starają się przenieść ten bardzo wymagający graficznie tytuł na Xbox One. Twórcy nie wiedzą jeszcze czy dokończenie tego procesu będzie możliwe ze względu na ograniczenia sprzętowe konsoli.
Asobo potwierdziło, że Microsoft Flight Simulator na XSX/XSS będzie w pełni wspierać myszkę i klawiaturę (oczywiście oprócz joysticków). Nie wiadomo natomiast jeszcze, czy konsolowe wydanie zapewni wsparcie dla SimConnect.
![Szczoteczka soniczna BEAUTIFLY White Smile + Końcówka szczoteczki BEAUTIFLY White Smile (2 szt.)](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/58/5897814/1_Smile_White_.jpeg)
![Klucz dynamometryczny NEO 08-821](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/32/3290437/NEO-08-821-front.jpg)
![Komiks Pasażerowie wiatru Tom 3](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/72/7257328/Mistrzowie-komiksu-Pasazerowie-wiatru-Tom-3-1.jpg)
![Gramofon SENCOR STT 212U Bluetooth USB Czarny](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/73/7332904/Gramofon-SENCOR-STT-212U-Czarny.jpg)
Asobo chciałoby, aby kupowane na PC dodatki były również kompatybilne z wydaniem konsolowym - by nie trzeba było kupować ich ponownie. Wiadomo, że wydanie konsolowe Microsoft Flight Simulator zapewni nam implementację DirectX 12. W konsolowej edycji pojawi się też system ograniczeń w ładowaniu dodatków, tak by nie przekroczyć pojemności pamięci RAM (w grze wyświetlać się będzie ostrzeżenie przy próbie załadowania zbyt wielu dodatków).
Według Asobo prace nad wydaniem xboksowym (dla Xbox Series X i S) postępują w dobrym tempie. Obecnie deweloperzy skupiają się już tylko na dopieszczaniu tej konwersji i eliminowaniu bugów. Wygląda na to, że premiera faktycznie odbędzie się w najbliższych miesiącach (niestety nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery).