Przejście PUBG na model F2P był strzałem w dziesiątkę. Popularność gry skoczyła o niemal 100%
Od pewnego czasu producenci PUBG borykali się z dość dużym i niestety stałym odpływem graczy, którzy to wolą pograć sobie w darmowe tytuły z gatunku Battle Royale jak Fortnite, Apex czy Warzone.
Ekipa KRAFTON, Inc. postanowiła pójść z duchem czasów i wykonać dość odważny ruch, który to miałby pozwolić nieco umierającemu powoli PlayerUnknown's Battlegrounds, znanemu dziś jako PUBG: Battlegrounds, nawiązać równą walkę z pozostałymi trzema królami gatunku.
Jeden z pierwszych i najważniejszych tytułów musiał zrobić to samo co Valve zrobiło z CS: GO, czyli przejść na model free-to-play, który to stał się dominujący dla sieciowych tytułów pragnących być na topie w dzisiejszych czasach. Po sprzedaniu kilkudziesięciu milionów egzemplarzy płatnej wersji gry, deweloperzy z czystym sercem mogli porzucić model premium i wzorem mobilnego PUBG sięgnąć po miłośników darmowych produkcji.
Jaki jest tego rezultat? Aktualnie nowym rekordem graczy w jednym momencie był wynik ponad 691 tysięcy osób, względem 363 tysięcy jakie gra miała w szczytowym momencie w grudniu. To wzrost o nieco ponad 90%, więc naprawdę bardzo ładny wynik! Spróbowaliście darmowego PUBG?