"InFamous 2 niemożliwe na Xboksie"
Kolejny exclusive zmierza na PlayStation 3 - i zaczyna się kolejna fala PR-owych wypowiedzi. Tym razem Sucker Punch postanowiło poinformować wszystkich zainteresowanych, że nie miałby szans powstać na Xboksie 360. I płynie woda na młyn...
Kolejny exclusive zmierza na PlayStation 3 - i zaczyna się kolejna fala PR-owych wypowiedzi. Tym razem Sucker Punch postanowiło poinformować wszystkich zainteresowanych, że nie miałby szans powstać na Xboksie 360. I płynie woda na młyn...
Z jednej strony - ciężko oceniać nam optymalizację kodów poszczególnych gier i dogłębne możliwości ich przeliczania przez konkretne platformy. Z drugiej - co innego mogą mówić przedstawiciele studiów deweloperskich pod skrzydłami Sony? Z trzeciej - de facto nigdy chyba nie słyszałem, aby jakaś gra z X360 nie mogła zaistnieć na PS3 z powodów technicznych...
Tak czy inaczej, Chris Zimmerman ze studia Sucker Punch stawia sprawę jasno:
"Nie ma szans aby gry jak Uncharted 2 czy inFamous 2 mogły powstać na Xboksie 360. PS3 posiada po prostu więcej mocy obliczeniowej - gdy patrzysz na gry pokroju Uncharted 2, nie mógłbyś ich zrobić na X360, choćbyś nie wiem jaki był mądry. Tak samo będzie z inFamous 2."
Jednak Chris szczerze przyznaje, że poskromienie PS3 trochę im zajęło, a podczas produkcji poprzednika popełnili kilka głupich kroków:
"W kwestiach technicznych, największa rzecz jaką teraz zrobiliśmy, to migracja większej części kodu tak, aby była przeliczana przez jednostki SPU. PlayStation 3 ma złożoną architekturę, która posiada wiele różnych miejsc do przeliczania kodu - a my korzystaliśmy z tych wolniejszych."
Nie po raz pierwszy słyszymy, że PS3 to skomplikowany kawałek sprzętu, a jego dogłębne poznanie przynosi wymierne korzyści. Co widać gołym okiem... Tylko czy przekonywanie nas o wielkości jakiejś gry, powinno odbywać się kosztem konkurencji?