"Gracze nie lubią sieciowych trofeów"
Sieciowe trofea to dla wielu graczy prawdziwa zmora, zniechęcająca do sięgnięcia po platynę. Okazuje się, że David Jaffe, producent Twisted Metal, doskonale zdaje sobie z tego sprawę i zamierza coś z tym zrobić.
Sieciowe trofea to dla wielu graczy prawdziwa zmora, zniechęcająca do sięgnięcia po platynę. Okazuje się, że David Jaffe, producent Twisted Metal, doskonale zdaje sobie z tego sprawę i zamierza coś z tym zrobić.
"Większość graczy nie przepada za trofeami, które trzeba zdobywać w trybach multi, dlatego mój wewnętrzny rozsądek podpowiada mi, żeby skupić się na trofeach przeznaczonych dla trybu single player. Co sądzicie o podziale 90 do 10?."
Oczywiście nie oznacza to, że grając po Sieci nie będą nam wpadały żadne pucharki, jednak David nie chce aby ich zdobywanie frustrowało graczy.
"Dla przykładu: możemy wrzucić do gry trofeum, które wymaga od gracza obecności w drużynie, która wygra 10 razy tryb NUKE, jednak w żadnym wypadku nie każemy mu wygrać rankingowego pojedynku 10 razy pod rząd."
- tłumaczy David. Moim zdaniem takie rozwiązanie jest bardzo rozsądne, tym bardziej, że w trybach multi zdobycie danego trofeum często nie jest zależne tylko od nas (jak np. słynne już misje kooperacyjne w GTA IV – z Bomb da Base II, do tej pory się męczę). Nie zapominajmy też, że w przypadku tytułów, w których do zdobycia platyny niezbędne są trofea z multi, dochodzi jeszcze możliwość zamknięcia serwerów. Wystarczy sobie przypomnieć, jaką burzę rozpętali w Internecie gracze, którzy nie zdążyli zgarnąć platyny przed zamknięciem serwerów The Lord of the Rings: Conquest...