Naughty Dog ostrożne z Move i 3D
Jeżeli wiekszość deweloperów first-party podchodzi do PlayStation Move oraz gier 3D na PlayStation 3 równie racjonalnie co twórcy Uncharted, być może dlatego nie jesteśmy świadkami wciskania tych funkcji na siłę, a nad nami krążą jedynie ich "jaskółki"...
Jeżeli wiekszość deweloperów first-party podchodzi do PlayStation Move oraz gier 3D na PlayStation 3 równie racjonalnie co twórcy Uncharted, być może dlatego nie jesteśmy świadkami wciskania tych funkcji na siłę, a nad nami krążą jedynie ich "jaskółki"...
Zauważcie, że wsparcie 3D póki co jest domeną głównie shooterów FPP oraz wyścigów, także support PlayStation Move w hitowych produkcjach to raczej na razie delikatnie "sondowanie wód", niż skok na głęboką wodę. Okazuje się, że niektórzy deweloperzy nie zachłesnęli się nowinkami technologicznymi i podchodzą do nich bardzo ostrożnie - mając na uwadze przede wszystkim jakość produktu i sensowność stosowania owych nowości. Niedawno wypowiedział się w tej kwestii Arne Meyer z Naughty Dog, przyznając, że o ile technologie owe są ekscytujące, oni sami nie podjęli jeszcze żadnych decyzji co do ich wykorzystania:
"3D jest interesujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę ostatni support technologii w kinie i naszej branży. Mamy wielkie szczęście, że PS3 jest platformą dającą odpowiednią moc i opcję implementacji 3D w przyszłych projektach. To co możemy zrobić z tą technologią zależy od tego jak pasować ona będzie do opowiadanej historii, więc w tym momencie nie podjęliśmy jeszcze żadnych decyzji. Ale ogólnie mówiąc, otwiera ona wiele możliwości do innowacji narracji i samych gier. Z Move jest z grubsza tak samo jak z 3D - pozwala deweloperom na nowego rodzaju interakcje z graczami. Wykorzystanie Move jest na pewno opcją, którą rozważymy - jeśli pasować będzie do narracji i naszych celów designerskich.(...) Ogólnie jesteśmy zadowoleni, że branża posuwa się do przodu, znajdując nowe sposoby na wciągnięcie do zabawy i poszerzenie audytorium. Move jest bardzo porządną i dokładną metodą interakcji z graczami - fascynująca będzie obserwacja, jakie innowacje wymyślą dla Move najlepsi deweloperzy na PS3, gdy ukaże się w tym roku."
Tyle w temacie - ani słowa o Uncharted 3, chociaż Meyer przyznał, że świadomi są wyczekiwania fanów i ciśnienia na kontynuację przygód Drake'a. Dodał jednak, że optymalizacja silnika pozwoli im na nowe technologiczne innowacje, a ich programiści mają kilka projektów z nim związanych, których nie udało się wykorzystać przy Uncharted 2 oraz kilka sposobów, aby zrobić z nim świetne rzeczy. Intrygujące... Wygląda na to, że w kwestii mocy PS3 Naughty Dog zgodne jest z podejściem Guerrilla Games.
Przy okazji warto zauważyć ciekawy detal: deweloper postrzega Move jako sposób na interakcję z graczami - my, jako gracze, odbieramy Move jako interakcję ze światem gry. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...